וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדאפי מאיים בנקמה: "נשלח שהידים לאדמת אירופה"

9.7.2011 / 0:03

שליט לוב איים כי ינקום במדינות נאט"ו על המבצע הצבאי נגדו, וטען כי המבצע התחיל בשל קנאה של המעצמות בנפט הלובי. "אין ברירה אלא להתנגד, להפוך לשהידים ולהילחם עד הסוף"

ממשיך לאיים: שליט לוב מועמר קדאפי איים אמש (שישי) לשלוח מאות חיילים של צבא לוב להוציא לפועל מתקפות באירופה כנקמה על המבצע הצבאי "שחר האודיסאה" שיזמו מדינות נאט"ו נגד לוב. "מאות לובים יתאבדו באירופה. אמרתי לכם: זה עין תחת עין ושן תחת שן. אבל ניתן להם הזדמנות לשוב לעשתונותיהם", אמר שליט לוב בנאום טלוויזיוני.

עוד על המבצע הצבאי בלוב:
המורדים בלוב: תודה על הנשק, נשמח לקבל עוד
צו מעצר נגד קדאפי בגין פשעים נגד האנושות
עריקים לובים: קדאפי פקד לחסל אנשים כמו חולדות

חיילי מורדים בין העיר מיסרתה לעיר זינטן, לוב, 13 ביוני 2011. רויטרס
"המעצמות רוצות לשלוט בנפט שלנו. הן מקנאות כי אלוהים נתן לנו את הנפט"/רויטרס

קדאפי, שכוחותיו עודם נלחמים בכוחות המורדים מחד ובמטוסי נאט"ו מנגד, דיבר בעיר סבחה, הנמצאת כ-800 קילומטרים דרומית לבירה טריפולי. קדאפי נאם בפני קהל של כ-50 אלף בני אדם שככל הנראה הגיעו למקום לשם מפגן כוח עבור השליט. "אתם תתחרטו על כך נאט"ו, כשהמלחמה תעבור לאירופה", הוסיף קדאפי בנאומו, ואמר כי האיים הקנריים, סיציליה, וכן איים נוספים בים התיכון ואנדלוסיה שבדרום ספרד, הינם אדמות ערביות שיש לשחררן.

"לעם הלובי אין כל בעיה, המעצמות הקולוניאליות הן אלו שיש להן בעיה. הן רוצות לשלוט בנפט שלנו. הן מקנאות כי אלוהים נתן לנו את הנפט. אנחנו לא מפחדים מהן. אין לנו ברירה אלא להתנגד, להפוך לשהידים ולהילחם עד הסוף", הוסיף קדאפי.

בהמשך לאיומיו של קדאפי, הודיעה ממשלת לוב לפני מספר ימים כי השליט לא מתכוון לעזוב את כסאו. לוב פירסמה הכחשה גורפת לדיווחים שפורסמו ברוסיה, לפיהם הממשלה הסכימה להסדר לסיום שלטונו של מועמר קדאפי במדינה תמורת ערבויות לביטחונו. "אלו פשוט שקרים", אמר דובר הממשלה בטריפולי, מוסא איברהים. "קדאפי כלל לא עומד למשא ומתן. השיחות עסקו רק בהפסקת אש, בסיוע הומניטרי ובדיאלוג פנימי".

העימותים בלוב גבו היום את חייהם של חמישה מורדים באזור העיר מיסרתה. על פי דיווחים של גורמי רפואה במדינה, 17 בני אדם נוספים נפצעו במהלך העימותים.

(עדכון ראשון: 22:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully