וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון עצרה שתי ספינות נוספות שביקשו לצאת לעזה

היוונים ממשיכים לסייע לישראל בעצירת המשט: ספינה קנדית שהחלה לצאת לכיוון עזה נעצרה ע"י משמר החופים המקומי. ספינה נוספת, מצרפת, נעצרה אף היא בעת שהתחילה לחמם מנועים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

בהמשך למגמה שהחלה ביום שישי, גם היום ניסו ספינות ועליהן פעילים פרו-פלסטיניים לעזוב את נמלי יוון בדרכן לרצועת עזה – וכמו בסוף השבוע, גם הפעם הן נעצרו על ידי משמר החופים היווני. אחר הצהריים (שני) עצרו היוונים את הספינה הקנדית "תחריר", שיצאה מנמל מקומי ללא אישור מהרשויות אל עבר רצועת עזה. סמוך לשעה 18:00 הודיעו הפעילים בדף הטוויטר שלהם כי עזבו את הנמל, וכי כוחות משמר החופים היווני נמצאים במרחק כמה מטרים מהם.

כעבור זמן קצר, דיווחו הפעילים כי השוטרים היוונים העפילו לספינתם. "ליוונים אין סמכות לאכוף את הסגר על רצועת עזה", אמרו הפעילים, שלא הספיקו להתרחק אלא קילומטרים ספורים לפני שהוחזרו לנמל.

המשט לעזה - כותרות אחרונות:
פעילי המשט באתונה: ”נפליג עוד היום לעזה”
פעילים פתחו בשביתת רעב באתונה: ”תנו לצאת למשט”
מארגני המשט: ”נראה את עזה בתוך מספר ימים”

תעוזת התקווה נעצרת על ידי משמר הגבול היווני. רויטרס
לדברי הפעילים, על סיפונן של הספינות ישנם עיתונאים מכל רחבי העולם/רויטרס

"תחריר" היא לא הספינה היחידה שביקשה לצאת היום מיוון לעזה ונותרה מאחור: 24 פעילים ניסו לצאת מנמל פיראוס על גבי הספינה הצרפתית "לואי מישל", והספיקו רק להריע לקפטן שלהם שהניע את המנועים לפני שנעצרו על ידי אנשי משמר החופים שלא נתנו לספינה לעזוב את הנמל. מוסטפא ברגותי, פעיל זכויות אדם ומי שהתמודד בעברו על תפקיד יו"ר הרשות הפלסטינית, ניסה להסביר לאנשי משמר החופים כי "אנחנו לא שטים לישראל, אנחנו שטים לפלסטין שלי, לארצי".

פעילי הספינה דיווחו עוד, כי על הספינה נמצאים עיתונאים וצוותי צילום רבים. בין היתר, הם סיפרו כי עיתונאים מדנמרק, בלגיה, רוסיה, אוסטרליה, גרמניה ואף ישראל נמצאים על סיפונה. "אין ספק, אם ישראל תתקוף אותנו, כל העולם יראה", הבטיחו לפני מספר ימים.

"אנו לא שטים לישראל"

ביום שישי האחרון ביקשו פעילי הספינה "תעוזת התקווה" להפליג לעבר עזה, וגם במקרה זה נעצרו על ידי אנשי משמר החופים והוחזרו לנמל. קפטן הספינה אף נעצר על ידי השוטרים, והוא עדיין מוחזק במעצר.

בתוך כך, ביוון מוסיפים לקדם את יוזמתם להעביר בעצמם את המטען ההומניטרי שמבקשים הפעילים להעביר לעזה. בהודעה רשמית מטעם משרד החוץ היווני נמסר, כי יוון מוסיפה לשמור על קשר עם הפעילים, במטרה לבחון דרכים ליישם היוזמה. "בהשתתפות במשט יש סכנה ממשית לחיי אדם", אמר דובר משרד החוץ היווני, גריגוריס דלבקורס, "למדנו זאת מניסיון, מהאירועים הטרגיים בשנה שעברה. האזור לא צריך את זה בשעה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully