וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילים פתחו בשביתת רעב באתונה: "תנו לצאת למשט"

פעילים על סיפון האנייה האמריקאית "תעוזת התקוה" פתחו בשביתת רעב מול שגרירות ארה"ב ביוון, בדרישה שתתערב ותאפשר להם להפליג במשט לעזה. אמש עצר משמר החופים היווני את קפטן הספינה

פעילים פרו-פלסטינים המבקשים להשתתף במשט הספינה האמריקאית "תעוזת התקוה" לכיוון עזה פתחו היום (ראשון) בשביתת רעב מול שגרירות ארצות הברית ביוון, וקראו לממשל האמריקאי לפעול למען יציאתם לעזה. כמו כן, הפעילים גם הודיעו כי ילונו מול השגרירות עד שיאושר להם לצאת להפלגה. כך דווח באתר הרשמי של הפעילים.

המשט לעזה - כותרות אחרונות:
מארגני המשט: ”נראה את עזה בתוך מספר ימים”
למרות עצירת הספינה: פעילי המשט נחושים להגיע לעזה
המשט לעזה: יוון עצרה את קפטן הספינה האמריקאית
י-ם על טענות פעילי המשט: ”איננו ג’יימס בונד”


ביום שישי נעצרה הספינה על ידי כוחות משמר החופים היווני, זמן קצר לאחר שהפליגה לעבר חופי עזה – ללא היתר מצד הרשויות ביוון. אמש גם נעצר קפטן הספינה, בן 60, ששמו אינו פורסם. על פי הדיווחים, הוא יישאר במעצר במשטרת פיראוס עד שיובא בפני שופט ביום שלישי. ממשמר החופים ביוון נמסר עוד כי הקפטן יואשם בניסיון לעזוב את הנמל מבלי רשות וכן בסיכון חיי הנוסעים ביוון. בשיחה עם וואלה! חדשות סיפרה אחת ממשתתפות המשט, גרטה ברלין, כי שחרורו של הקפטן "הוא הדבר היחידי שעומד לנגד עינינו כעת".

פעילי המשט באתונה. Petros Giannakouris, AP
שובתים רעב. משתתפי המשט/AP, Petros Giannakouris

ברלין תקפה במילים קשות את ישראל וכינתה אותה "הבריון של המזרח התיכון", בטענה שיוון אינה עומדת מאחורי עצירת הספינה האמריקאית, אלא ישראל: "ליוונים יש מספיק בעיות אחרות. יוון אמנם עצרה את הספינה, אך הידיים הן ידיה של ישראל. ככל שישראל תמשיך להתנהג כך, יצטרפו אלינו עוד ועוד ספינות. כולם זועמים כאן על ישראל ובטוחים שיש לנו את מלוא הזכות להפליג לעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully