וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי בילעין חוגגים את ניצחונם: "אנחנו באופוריה"

ניר יהב, בילעין

1.7.2011 / 13:56

התושבים הניחו את אבן הפינה לשכונה החדשה "בילעין-מערב" שתיבנה בתוך גבולות הגדר החדשה. אך לצד השמחה, הם טוענים כי ימשיכו להפגין על 1,350 הדונמים שעוד נותרו בשליטת ישראל

מאות בני אדם הגיעו בשעות הצהריים (שישי) לכפר בילעין כדי לחגוג את הזזת התוואי של גדר ההפרדה, בעקבות פסיקת בג"ץ. המפגינים הניחו אבן פינה לשכונה חדשה של הכפר שאותה הם מכנים "בילעין-מערב", שתיבנה על האדמות שהוחזרו לתושביהם בעקבות הזזת התוואי.

עוד על הזזת הגדר בבילעין:
צה"ל: המחאה בבילעין תימשך כי משלמים למפגינים
בילעין: הגדר תוזז - ההפגנות יימשכו
מאות מפגינים בבילעין: "החל המאבק בתוואי החדש"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למרות השמחה, המחאה תימשך/מערכת וואלה!, צילום מסך

חבר הוועדה העממית של בילעין, מוחמד חטיב, אמר לוואלה! חדשות כי מבחינת תושבי בילעין מדובר בניצחון ענק: "זאת חגיגה גדולה שהיום אנחנו הופכים אותה למציאות, אנחנו מתחילים מאבק חדש שתחילתו בבניית בתים בבילעין מערב". רבים מבין תושבי הכפר ביחד עם עשרות פעילי שמאל ישראלים וזרים הביעו את שמחתם הרבה בעקבות שינוי התוואי, אך הבהירו כי ימשיכו במחאה עד לקבלת יתר 1,350 הדונמים שלטענתם טרם הוחזרו לבילעין.

פעילת "אנרכיסטים נגד הגדר" ליהיא רוטשילד אמרה כי היא "באופוריה, זאת הפעם הראשונה שאני עומדת במקום הזה, במקום שבו עמד התוואי הקודם. זהו ניצחון חלקי, יש עוד המון עבודה אבל אין מילים לתאר כמה מרגשת התחושה לעמוד כאן". תושבי הכפר חוגגים בשירים ובריקודים את ניצחונם בסמוך לחומת ההפרדה. הם נושאים דגלי פלסטין, דגלי פתח ותמונותיו של בכיר פתח הכלוא בישראל מרואן ברגותי. בניגוד לשנים האחרונות אין באזור נוכחות של חיילי צבא וכוחות ביטחון.

הפגנה מול גדר ההפרדה בבילעין. אורי לנץ
"זהו ניצחון חלקי, יש עוד המון עבודה"/אורי לנץ

ראני בורנאט, תושב הכפר המרותק לכיסא גלגלים לאחר שנפצע קשה מאש צה"ל בתחילת אינתיפאדת אל-אקצא, אמר כי הוא נרגש ושמח מאוד: "הוכחנו במאבקנו בבילעין את עמידתנו האיתנה ואת נחישותנו. המאבק של כולם יחד הביא לתוצאה הזו - פלסטינים, ישראלים וזרים".

כחלק מחגיגות הניצחון, קיימו כ-400 בני אדם תפילה במקום שבו עמד התוואי שהוזז. הדרשן אמר בנאומו בפני המתפללים: "האדמה שבה לבעליה האמתיים מידי הפושעים הציונים. החגיגה שלנו חלקית כי עדיין יש אדמות תחת כיבוש". בין החוגגים הייתה גם פדוא ברגותי, רעייתו של בכיר פתח הכלוא בישראל, שאמרה לוואלה! חדשות שהניצחון מוכיח שלפלסטינים יש כוח רצון לנהל מאבק: "נמשיך להיאבק עד סיום הכיבוש ועד הקמת המדינה העצמאית בגבולות 67'".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully