וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 אסירי חמאס הכלואים בישראל הועברו לבידוד

פנחס וולף וניר יהב

27.6.2011 / 0:01

גורמים בממשלה ציינו כי כמה מהם מנהיגים של אסירי חמאס וחלקם אינם מוכרים. הצעד מתבצע במסגרת הרעת תנאי האסירים הפלסטינים, לאור סירוב חמאס לאפשר לבקר את החייל החטוף גלעד שליט

כעשרה אסירי חמאס הכלואים בישראל הוכנסו לאחרונה להפרדה. גורמים בממשלה ציינו אמש (ראשון) כי חלקם אסירי חמאס וחלקם אינם מוכרים. הפרדת האסירים מתבצעת במסגרת מדיניות ישראל להרע את תנאי אסירי חמאס, לאור סירוב חמאס לאפשר לצלב האדום לבקר את החייל החטוף גלעד שליט. האסירים שהועברו לבידוד הם אחמד מוגרבי ועבאדה בילאל שהועברו מכלא אשקלון שבו הם שוהים לבידוד בכלא רמלה, וכן האסיר עאהד רלמה שהועבר לבידוד בכלא אשקלון. בנוסף הועברו לבידוד זאהר ג'בארין, השייח' באג'ס נחלה והשייח' וליד אקל.


עוד בנושא:

נתניהו: "חגיגת הטרוריסטים בכלא הישראלי תיפסק"
חמאס נגד הרעת תנאי האסירים: "הפרת החוק הבינ"ל"
פלסטינים: "החמרת תנאי האסירים תוביל למרד בכלא"
ארגוני זכויות אדם: על חמאס לשים קץ ליחס הלא אנושי לשליט
הצלב האדום לחמאס: תנו אות חיים מגלעד שליט

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' עידכן את ראש הממשלה על הפעולות שננקטו עד כה, בהן הפסקת הלימודים האקדמאים. כמו כן נשקלת האפשרות להגביל את גישת האסירים לקנטינה בכלא, לצמצם את הזכות לצפות בטלוויזיה ולקבל עיתונים, ולמעשה לשקול כל הגבלה שאינה מנוגדת לחוק הבינלאומי ולאמנת ז'נבה.

האסירים יפתחו בשביתת רעב

האסירים הפלסטינים יקיימו היום שביתת רעב בת יממה במחאה על כך ששב"ס העביר אסירים פלסטינים לבידוד בכלא. בחמאס טוענים כי אין שום סיבה להעברת האסירים לבידוד מלבד "הגברת סבלם". ריאד אשקר אמר שמטרת השביתה מחר היא להביא להוצאתו מבידוד של יחיא סנוואר "הסובל מבעיות בריאותיות קשות שאינן מאפשרות לו להישאר בבידוד".

מנהל מרכז זכויות האדם בעזה, פואד אל-חפש, אמר בתגובה כי ההחלטה הישראלית באה במסגרת הצעדים שהכריז עליהם ראש הממשלה בנימין נתניהו להחמיר את תנאיהם של האסירים הפלסטינים בכלא הישראלי. "הצעד האחרון שבו נקטה ישראל נגד האסירים היה בידודו של בכיר אסירי חמאס, יחיא סנוואר", הוסיף.

לדבריו, האסירים הפלסטינים בכלא "מכינים את עצמם להיאבק בהחלטות שב"ס" באמצעות שביתת רעב מחר. "לצעד זה יבואו צעדי המשך, שעליהם נכריז בימים הקרובים", הבטיח. אל-חפש קרא למוסדות האזרחיים הבינלאומים ולארגוני זכויות אדם ברחבי העולם לפעול בדחיפות למען האסירים הפלסטינים במאבקם נגד החלטות השב"ס.

משרד האסירים הפלסטיני ברצועת עזה הוסיף כי "האסירים החליטו להביע את מחאתם לאחר שרבים ממנהיגיהם הועברו לבידוד". אחראי ההסברה במשרד, ריאד אשקר, אמר כי אם ישראל תמשיך לפגוע במנהיגי האסירים, יתקיימו שביתות נוספות.

לפניות לכתבים:

pinhas_wolf@walla.co.il
nir_yah@walla.com

עדכון ראשון: 20:51

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully