וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים: "החמרת תנאי האסירים תוביל למרד בכלא"

ניר יהב

26.6.2011 / 13:20

גורמים המעורים בנושא האסירים הפלסטינים בישראל הגיבו בחריפות נגד החלטתו של ראש הממשלה נתניהו: "האסירים לא יעברו על כך בשקט. מצבם כבר עכשיו קטסטרופלי"

"דבריו של ראש הממשלה נתניהו לפיהם יחמיר את תנאי האסירים הפלסטינים בכלא הישראלי ודאי יובילו לתגובה מצד האסירים. אני לא מעריך שהאסירים יעברו על הדברים הללו בשקט" – כך אמר (ראשון) לוואלה! חדשות יו"ר מועדון האסיר הפלסטיני, קדורה פארס. "אני חושב שמשום שנתניהו התגייס בעצמו לקחת חלק במערכה נגד האסירים, ייתכן שיו"ר הרשות אבו מאזן וראש הממשלה סלאם פיאד יגנו על האסירים בזירה המדינית".

עוד בנושא:
חמאס נגד הרעת תנאי האסירים: ”הפרת החוק הבינ”ל”
נתניהו: ”חגיגת הטרוריסטים בכלא הישראלי תיפסק”
תושבי רמאללה: ”לנו אלפי אסירים, לכם רק שליט”
משפחת שליט מבקשת: ”שלחו SMS למען הצלת גלעד”

"מצבם של האסירים הפלסטינים בבתי הכלא הישראלים הוא כבר עכשיו קטסטרופלי ולא אנושי", הוסיף פארס. "אני לא יודע איך עוד אפשר להחמיר את המצב שלהם. כל צעד של השפלה ודיכוי נגדם ננקט. מה נתניהו רוצה עוד? נשאר לו לתלות אותם ולהרוג אותם. אני חושב שגם העם הפלסטיני יתגייס למענם ויתמוך במאבקם למען זכויות אדם".

עו"ד אליאס סבאג, פרקליטו של בכיר פתח מרוואן ברגותי הכלוא בישראל, העריך אף הוא שהאסירים יביעו את מחאתם: "כפי שהעם הפלסטיני חי תחת כיבוש וכל יום קיים סיכוי להתפרצות של אינתיפאדה, יש גם סיכוי שכל יום תפרוץ מחאה של האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל", אמר לוואלה! חדשות. "בכל פעם שדוחקים קבוצה מסוימת לפינה, נוצרת תגובת נגד. המחאות בתוך בתי הכלא היו מאז ומעולם. אני לא יכול לומר במפורש שזה יהיה ומתי זה יהיה, אבל תמיד אפשר להעריך שקיים סיכוי למרד".

"זורים חול בעיני הציבור הישראלי"

"הדיבורים על חגיגה הם דברי הבל חסרי שחר", הוסיף עו"ד סבאג. "אין להם קשר למציאות. מי שמכיר את האסירים הפלסטינים יודע היטב איך הם חיים. רבים מהם מרותקים לכיסא גלגלים, רבים מהם חולים, רבים לא ראו את משפחותיהם. 200 אסירים פלסטינים מתו מאז שנת 67' בכלא הישראלי. אני לא יודע אם הם נרצחו או מתו בגלל מחלה. כמה כבר לומדים בכלא הישראלי? אולי 350 מתוך ששת האלפים. זורים חול בעיני הציבור הישראלי".

ביום חמישי האחרון הודיע ראש הממשלה נתניהו כי בכוונתו לפגוע בתנאי כליאתם של האסירים הפלסטינים המוחזקים בישראל. באירוע הנעילה של ועידת הנשיא אמר נתניהו כי "חמאס הודיע שהוא דחה את בקשת הצלב האדום לבקר את גלעד שליט. החלטתי לשנות את מדיניות ישראל כלפי הטרוריסטים שיושבים בכלא הישראלי. אנו מחויבים לכבד את החוק הישראלי, את החוק הבינלאומי ואת האמנות הבינלאומיות, אבל איננו מחויבים למעבר לכך. לכן, התנאים המפליגים של הטרוריסטים בתוך הכלא הישראלי ייפסקו".

"אנחנו נוקטים בשורה של צעדים לשינוי התנאים בכלא", המשיך ראש הממשלה. "אני מבקש לתת דוגמה אחת: עצרתי את הנוהל האבסורדי שלפיו טרוריסטים שיושבים בכלא הישראלי על רצח נרשמים ללימודים אקדמיים. לא יהיו יותר דוקטורנטים לטרור, מאסטרנטים לרצח. החגיגה הזאת נגמרת. ואני מבקש לברך את מנהיגי ארה"ב, אנגליה, צרפת שתבעו מחמאס לשחרר את שליט ודרשו לאפשר לצלב האדום לבקר אותו. ואם כולנו בארץ ובחו"ל נאחד כוחות ונמשיך להפעיל לחץ מוסרי, פוליטי והסברתי על חמאס באופן יומיומי, נקדם את שחרורו של גלעד עד שובו הביתה בשלום".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully