וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא בשבוע הספר: הספרייה בקריית שמונה נסגרה

בעיריית קרית שמונה זועמים על סגירת הספרייה, והכריזו על השבתת מערכת החינוך בעיר החל מיום ראשון. ראש העיר אף הבטיח להעביר לשכתו לספרייה. "עיר בלי תרבות לא תוכל להתקיים"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: שגב דהן, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

ברחבי ישראל מציינים בימים אלה את שבוע הספר העברי, ודווקא היום (רביעי) ציינו בקריית שמונה את יום הפעילות האחרון של הספרייה העירונית. לאות הזדהות עם המצב העגום אליו נקלעו, קיימו עובדי הספרייה פעילות חינוכית למען תושבי העיר, והזמינו בפעם האחרונה את ציבור הקוראים ליהנות מקריאה משותפת עם עובדי המקום. המפרק הזמני שמונה מטעם בית המשפט המחוזי בנצרת, בשל קשייה הכלכליים של הספרייה, כבר דאג להחליף את הצילינדר של דלת הכניסה, על מנת לחסום באופן סופי את הכניסה למקום. בעיריית קריית שמונה מסרבים לוותר, והיום הם הכריזו על שביתה כללית במערכת החינוך העירונית מיום ראשון.

עוד על סגירת הספרייה בקרית שמונה:
צעירי קריית שמונה הפגינו: ”אין טעם להישאר בעיר"
הנוער נרתם למאבק בסגירת המתנ”סים בקריית שמונה
ביהמ”ש: תפורק רשת המתנ”סים בקריית שמונה

"עיר בלי תרבות לא יכולה להתקיים", ציינו בעירייה. "הדבר לא מתקבל על הדעת שבעיר כמו קריית שמונה לא תהיה ספרייה עירונית, זהו מצב אבסורד. אנחנו לא מתכוונת לשבת בחיבוק ידיים, ולכן הכרזנו על שביתה במערכת החינוך החל מיום ראשון". בעירייה ציינו עוד כי ראש העירייה, הרב ניסים מלכה, מתכוון להעתיק את לשכתו הפרטית לספרייה.

"איפה העדיפות לפריפריה?"

העובדים האחרונים שנותרו - מנהלת הספרייה, עירית אדרי, והספרן אברהם לב, התקשו לעזוב את המקום שהפכך להם לבית, אך לא נותרה להם ברירה אחרת. "בצער רב הספרייה נסגרת. זה תהליך נורא קשה לנו, ובייחוד לציבור הקוראים שמתחננים להשכיר להם". ציינה אדרי בכאב. פעילי ארגון "צעירים למען עירנו", שליוו את ההליך הארוך מאז נודע על סגירת הספרייה, קיימו מחאה מול הכניסה לספרייה. "ממשלת ישראל עושה אצבע משולשת לתושבי אצבע הגליל", קראו.

"למרבה האירוניה, הספרייה נסגרת בדיוק בשבוע הספר ולצערנו תושבי קריית שמונה לא יזכו לשירותי ספריה עירונית. זאת, ביחד עם סגירת המתנ?ס והיכל התרבות שייסגר בחודש הבא, מהווים תעודת עניות לממשלת ישראל, המוכיחה כל פעם מחדש שתושבי הפריפריה בכלל, ותושבי קריית שמונה בפרט הינם אזרחים שווי חובות אך לא שווי זכויות", תקף בחריפות מייסד ארגון צל"ע, אביחי שטרן, שהוסיף: "על אף קביעתה שהפריפריה הינו אזור בעל עדיפות לאומית, העדיפות הזו לא באה לידי ביטוי וההפך הוא הנכון. אין צורך להכביר במילים על חשיבותם של מוסדות אלו, במיוחד כשאנחנו נמצאים בפתחו של החופש הגדול. אנחנו מוחים על התנהלותה של ממשלת ישראל ודורשים ממנה לעמוד מאחורינו ברגעים קשיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully