וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במג'דל שמס כועסים על צה"ל, אך גם על הפלסטינים

יהושע בריינר

6.6.2011 / 13:24

ביום שאחרי האירועים האלימים בגבול, במג'דל שמס מבקשים לחזור לשגרה, אך מרבית התושבים לא הלכו לעבודה, והלימודים בכפר בוטלו. בינתיים, ההפגנה הבאה כבר מתארגנת בפייסבוק

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

"כולם מדברים על כך שזה היה שטות גדולה מצד הצבא לירות עלינו אתמול, אבל בעיקר כועסים על הפלסטינים שבגללם הכול התחיל" - כך אמר הבוקר (שני) איברהים, תושב מג'דל שמס, יממה לאחר המהומות האלימות שנרשמו בכפר ב"יום הנכסה". "רוב האנשים הלכו הבוקר לעבודה", הוא מוסיף, "ואני יודע שגם רובם שלחו את הילדים לבית הספר".

עם זאת, בשל העובדה שהלימודים בכפר בוטלו רשמית, לא הגיעו מורים לביה"ס – והתלמידים נשלחו לבתיהם. מנהיגי הכפר ביקשו מהתושבים שלא לשלוח ילדים לאזור הגבול, זאת לאחר שאתמול נפל ילד בן 8 מגג בית עליו ישב, ונפצע באורח קשה.

כמו כן, מרבית העסקים בכפר נפתחו, אולם התיירים לא הגיעו, בשל סגירת הכבישים באזור. חלק מהתושבים אף התקרבו הבוקר לעבר גבעת הצעקות, אך עד כה לא נרשמו אירועים חריגים.

עוד מאירועי "יום הנכסה" בגבול הסורי:
צפו בהפגנות יום הנכסה בגבולות ישראל ובגדה
שקט מתוח בגבול הסורי - כוח צה”ל מתקן הגדר
ראש מועצת מג’דל שמס: ”ירי של חייל הצית המהומות”

מתייצבים לצד הפלסטינים

למרות התוצאות הקשות, מרבית התושבים דווקא התייצבו לצד הפלסטינים. "הם יחזרו במיליונים", אמר רפעת חלבי, תושב הכפר. "יש להם זכות מלאה לשוב לאדמותיהם. זו הארץ שלהם, והם רוצים לשוב לירושלים בלי בעיות ובלי כלי נשק. ניסינו למנוע ירי עליהם, אבל אחרי שירו עליהם גז מדמיע זה פגע דווקא בנו. מה שעשה הצבא לפלסטינים זו בושה וחרפה. הצבא פשוט הורג אותם, יש גבול עד כמה אפשר לשתוק?". חלבי האשים גם את צה"ל, ואמר כי "אין ספק שהירי עלינו היה מכוון למרות שהם אומרים שירו בטעות".

אסד ספדי, אף הוא תושב הכפר, העריך כי לדעתו האש לא תתלקח היום בשנית. "60% מהאנשים הלכו לעבוד, ולכן לדעתי יהיה שקט. החשש הגדול של כולם הוא ממחר, כי זה יום אל-קודס, ולפי הפייסבוק, כולם יבואו מחר להפגין. כאדם, כשאתה רואה אדם מת מול העיניים שלך, אתה לא יכול להישאר אדיש. ביקשנו מהצבא שיירגעו אבל הם המשיכו לירות. הצבא היה צריך לתת לפלסטינים לגעת בגדר ולחזור. אילולא הדתיים והנכבדים, היה אתמול בלגן. מה שקורה בסוריה היה קטן לעומת מה שהיה קורה כאן".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully