וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד הצלחה למרכז להצלת צבי ים: 'עלי' שוקם ושוחרר לים

אריאל נוי

6.5.2011 / 14:01

עלי, דייג מג'אסר א זרקא, מצא צב ים תשוש וידע מה לעשות - הוא יצר קשר עם המרכז להצלת צבי ים במכמורת. לאחר תקופת שיקום, צב הים הענק שוחרר חזרה לים וזכה להיקרא על שם מצילו

שלומי גבאי

אנשי המרכז להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים שבמבואות ים (מכמורת) סימנו סיפור הצלחה נוסף: "עלי", צב ים חום וגדול, שוחרר חזרה לטבע לאחר מספר שבועות בהם שוקם במרכז ההצלה הארצי.

באחד מימי חודש אפריל הוציא מוסא הדיג את רשתו מהמים בתקווה למצוא שלל דיג נאה. לצערו גילה כי במהלך הלילה הסתבך ברשת צב ים חום: צבי הים חייבים לעלות לפני המים ולנשום אוויר, וכאשר הם אינם יכולים לעשות זאת הם עלולים לטבוע. הצב נראה היה למוסא כמת, אך מהיכרותו בעבר עם מרכז ההצלה של רשות הטבע והגנים החליט לחייג למוקד המרכז, ולמקום הזועק מיד ה"צב-בולנס". אנשי מרכז ההצלה החלו בהנשמת הצב ובפעולות להוצאת המים מריאותיו, כאשר עוזרו של מוסא הדיג, עלי, מסייע לאנשי המרכז בפעולות ההחייאה. הצב שב לנשום בכוחות עצמו והועבר להמשך טיפול בבריכות המרכז, שם שהה עד היום.

צב הים עלי משוחרר חזרה לים לאחר שטופל במרכז להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים, יוני 2011. שלומי גבאי
עלי צב הים בדרכו חזרה לחופש/שלומי גבאי

בשבוע שעבר הועבר הצב הגדול חזרה לחוף הדייגים של ג'סאר א זרקא, שם נפגש בשנית עם מציליו: מוסא הדיג ועזרו עלי, שגם זכה להעניק לצב את שמו. בשחרור המרגש השתתפו גם עשרות תלמידים מפרויקט "שומרי החוף"- פרויקט חינוכי שמפעילה רשות הטבע והגנים ביישוב ג'סאר א זרקא, ושמטרתו לקרב את הדור הבא לערכי הטבע שבסביבתם וללמדם על החשיבות שיש בהגנה על אלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
צב הים עלי שטופל במרכז ההצלה לצבי ים של רשות הטבע והגנים משוחרר חזרה לים, יוני 2011. שלומי גבאי
עלי משוחרר לים/שלומי גבאי

הילדים מכירים את פעילותה של רשות הטבע והגנים ולומדים מהי שמירת טבע בדגש על הסביבה החופית שקרובה אליהם- החוף כבית גידול לחיות ולצמחיה ייחודית, צבי הים והחי בחוף, דילמות סביבתיות, פעילות אדם, דיג ועוד. במהלך השנה נפגשים התלמידים עם המדריכים בכיתה ובנוסף יוצאים לסיורים בחוף למפגש עם דייגי הכפר ובמרכז הארצי להצלת צבי הים במכמורת.

הדייג עלי שאהב ויניב לוי מנהל המרכז להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים, יוני 2011. שלומי גבאי
הדייג עלי שאהב ויניב לוי, מנהל מרכז ההצלה לצבי ים של רשות הטבע והגנים/שלומי גבאי

יניב לוי, מנהל מרכז ההצלה לצבי ים של רשות הטבע והגנים (מבואות ים): "כל שמונת המינים של צבי הים בעולם מוגדרים בסכנת הכחדה. למזלו של "עלי" הוא נמצא ברגע האחרון על ידי אנשים יקרים שמכירים את עבודת מרכז ההצלה לצבי ים, וכך הצלחנו להגיע לצב בזמן. השאיפה שלנו תמיד היא להשיב את הצבים לביתם בטבע- צבי הים נודדים אלפי קילומטרים בשנה ומקומם לא בבריכות אלא בים הפתוח. מי יודע, ייתכן ש"עלי" הצב, שנקרא על שמו של עוזר הדיג, עוד יפגוש במסעותיו את "מוסא" הצב, שהוצל על ידי שותפו לדיג ושוחרר חזרה לטבע לפני כשנה. אנחנו נמצאים בפתיחתה של עונת ההטלה של צבי הים ובימים אלו פקחי רשות הטבע והגנים סורקים מידי בוקר את חופי ישראל על מנת להעתיק קינים שהוטלו במהלך הלילה לחוות הדגרה מוגנות. מי שנתקל בצבת ים שעולה להטלה מתבקש להתרחק ולצפות במחזה ממרחק בטוח, ולהתקשר לרשות הטבע והגנים בטלפון 6911*, 24 שעות ביממה."

תלמידים מפרויקט שומרי החוף של רשות הטבע והגנים בג'סאר א זרקא, יוני 2011. שלומי גבאי
תלמידי פרויקט 'שומרי החוף' של רשות הטבע והגנים בג'אסר א זרקא/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully