וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פתיחת מעבר רפיח: במצרים מנסים להרגיע את ישראל

30.5.2011 / 8:48

מצרים מנסה להרגיע את חששותיה של ישראל מפתיחת מעבר רפיח לתנועת פלסטינים. גורמים מצריים אמרו כי מצרים שולטת לחלוטין על הגבול וכי לא תאפשר פעולות נגד מדינה אחרת מהמקום

על רקע ההחלטה לפתוח באופן קבוע את מעבר רפיח, מנסים במצרים להרגיע את חששותיה של ישראל מהצעד. גורמים מצרים אמרו הבוקר (שני) לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון, כי הם אינם מבינים את החששות הביטחוניים של ישראל: "מצרים שולטת לגמרי על הגבול", אמרו, "לא נסכים לשום פעולה נגד מדינה אחרת מהגבול שלנו". הגורמים הבהירו שמצרים מחזיקה עדיין ברשימה של אנשים שאסור להם לעבור במעבר רפיח.

במקביל, אמר גורם ביטחוני בכיר בצפון סיני כי דבריו של שר האוצר יובל שטייניץ, לפיהם מצרים הפרה את ההסכם עם ישראל כשפתחה את מעבר רפיח, "אינם נכונים, שכן מצרים לא חתמה על שום הסכם סופי עם ישראל בנושא המעבר. הסכם המעברים נחתם בין הרשות, ישראל והאיחוד האירופי". הוא ציין עוד כי גם בהסכם השלום בין ישראל למצרים אין שום סעיף הנוגע למעבר רפיח.

ביום שבת פתחה מצרים באופן קבוע את מעבר רפיח, לראשונה מאז שנת 2007, אז הוא נסגר לגמרי למעבר תושבי הרצועה בעקבות השתלטות חמאס עליה. 150 פלסטינים עברו ביום הראשון של פתיחת המעבר. בחמאס בירכו על הצעד של מצרים וכינו אותו "אמיץ" וברשות הפלסטינית הודו אף הם למצרים על "הצעד החשוב".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully