וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "משוכנע שניתן להגיע לפתרון שתי מדינות"

במסיבת עיתונאים בלונדון קראו נשיא ארה"ב וראש ממשלת בריטניה לפלסטינים להימנע מצעד חד צדדי באו"ם, והזהירו את קדאפי כי סופו קרב. אחר כך הלכו להפוך סטייקים על המנגל בדאונינג 10

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו)

אחרי שבוע של נאומים מדיניים אינטנסיביים, חזר היום (רביעי) נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, והבהיר שוב, כי הוא מאמין שפתרון של שתי מדינות לסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא בר השגה. במסיבת עיתונאים משותפת בלונדון עם ראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון, חזר אובמה גם על קריאתו לפלסטינים לחזור למסלול המו"מ המדיני ולהשיג באמצעותו את מטרתם - ולא באמצעות פנייה לאו"ם.

נשיא ארה"ב ברק אובמה ור"מ בריטניה דייוויד קמרון במסיבת עיתונאים, לונדון, 25 במאי 2011. רויטרס
קמרון ואובמה במסיבת העיתונאים בלונדון/רויטרס

"המטרה שלי, כפי שהבהרתי בנאומיי, היא מדינה יהודית בטוחה המוכרת על ידי שכניה, ומדינה פלסטינית ריבונית שבה יוכלו בני העם הפלסטיני לקבוע בעצמם את גורלם ועתידם", אמר אובמה. "אני משוכנע שניתן להשיג זאת". בעניין המהלך החד-צדדי, קמרון חיזק את דבריו: "פנייה פלסטינית לאו"ם במקום ישיבה לשולחן הדיונים תהיה טעות".

הנושא המרכזי לו הוקדשה מסיבת העיתונאים היה לוב, ושני המנהיגים הבהירו במילים ברורות שהם לא מתכוונים להקל בלחץ המופעל על שליט המדינה, מועמר קדאפי, לוותר על השלטון. "נבדוק את כל האופציות כדי להגביר את הלחץ", אמר קמרון, שלא הכחיש את הדיווחים על כך שמדינתו שוקלת להוסיף מסוקי תקיפה לארסנל ההתקפי שלה בלוב. אובמה הוסיף כי הוא מאמין שהקואליציה הבינלאומית הלוחמת נגד קדאפי "צברה די מומנטום כדי להבטיח שבסופו של דבר, הוא ייאלץ לפרוש".

ברק אובמה, דייוויד קמרון ונשותיהם עורכים ברביקיו במעון ראש ממשלת בריטניה, דאונינג 10, לונדון, 25 במאי 2011. רויטרס
משמאל: דייוויד וברק הופכים סטייקים. מימין: מישל וסמנתה מחלקות סלט. חצר דאונינג 10, היום/רויטרס

מלבד פגישות מדיניות ומסיבות עיתונאים, נראה שאובמה ורעייתו מישל ממשיכים לבלות בנעימים בבריטניה. אחרי הסיור בארמון המלוכה ומשחק הפינג-פונג של אובמה וקמרון אתמול, היום ערכו השניים מסיבת ברביקיו בחצר מעונו של ראש הממשלה ברחוב דאונינג 10, בנוכחות עשרות מוזמנים. שני המנהיגים הופקדו על המנגל, בעוד נשותיהם, מישל אובמה וסמנתה קמרון, חילקו את הסלטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully