וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 סורים נהרגו, ארה"ב: חלון ההידברות הולך ונסגר

שישה נהרגו אתמול בסוריה, אך נראה כי הנוכחות הכבדה של הצבא במוקדי ההפגנות הנמיכה את עוצמת המחאה. ארה"ב: "חלון ההזדמנויות של השלטון בסוריה להתמודד עם דרישות עמו הולך ונסגר"

שישה מפגינים נהרגו אתמול בעימותים מול כוחות הביטחון בסוריה. כך דיווח פעיל זכויות האדם רזן זייטונה לסוכנות הידיעות רויטרס. על פי זייטונה, השישה נהרגו בהפגנות נגד שלטונו של הנשיא, בשאר אסד, בדרעא, בחומס ובפרבר של הבירה דמשק, קבון.

ארצות הברית הביעה הלילה (שבת) זעם על הדיכוי האלים של ההפגנות. דובר מחלקת המדינה האמריקאית מארק טונר אמר כי ארצו "ממשיכה לחש אחר דרכים להפעיל לחת על המשטר הסורי. אנחנו ממשיכים להדגיש שחלון ההזדמנויות של השלטון בסוריה להתמודד עם הדרישות הלגיטימיות של עמו הולך ונסגר".

עם זאת, מהדיווחים במדינה עולה שהנוכחות הכבדה של כוחות הביטחון והצבא במוקדי ההפגנות הצליחה להנמיך את עוצמת המחאה בהשוואה להפגנות שאירעו לאחר תפילות יום שישי בשבועות קודמים. דווח על מספר מוקדי הפגנות, אך בהיקף קטן יותר.

רשת אל ג'זירה דיווחה כי אתמול צעקו המפגינים סיסמאות בגנות המשטר בערים קמישלי, אמודה, ראס אל עין ודרבסייה. בין המפגינים בלטה נוכחותם של אלפי כורדים. אחד ממנהיגי הכורדים, איסמעיל האמי, אמר כי הם "מגבירים כעת את השתתפותם בהפגנות בקריאה לחופש במדינה. אנחנו מגנים את התערבות הצבא", אמר האמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully