וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כץ נגד עובדי הרכבת: "השביתה שלהם פראית"

פנחס וולף וגלעד גרוסמן

12.5.2011 / 12:43

בשעה שגלגלי הרכבות שבקו, הביע שר התחבורה זעם רב נגד עובדי הרכבות שלא התייצבו הבוקר לעבודתם. ביהמ"ש שחרר בתנאים מגבילים את 10 העובדים שהפגינו מול בית יו"ר הדירקטוריון

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

שר התחבורה ישראל כץ הביע הבוקר (חמישי) תרעומת בעקבות החלטת ועד עובדי רכבת ישראל להשבית את פעילות הרכבות בכל רחבי הארץ. כץ אמר לוואלה! חדשות כי "זו שביתה פראית. אף שהוכרז על סכסוך עבודה, אי אפשר להכריז מיידית על שביתה שתפגע בעיקר בחיילים ביום חמישי. אינני נגד עובדים ובזמנו נלחמתי שגם אם את עבודות התשתית תבצע חברה אחרת, הם יפקחו על העבודה. אך לא ייתכן שעובדים ינהלו את הרכבת ויחליטו על השבתה מהרגע להרגע. כרגע אנחנו מתגברים את התחנות עם 47 אוטובוסים ובהמשך יהיה תגבור של 200 אוטובוסים נוספים".

במקביל, בית משפט השלום שחרר בצהריים בתנאים מגבילים את עשרת עובדי הרכבת שנעצרו אתמול, לאחר שנחשדו בהתפרעות בהפגנה מול ביתו של יו"ר דירקטוריון הרכבת המיועד, אורי יוגב. נגד העשרה הוצא צו הרחקה למשך 30 מהעיר מודיעין-מכבים-רעות בה מתגורר יוגב.

לדברי עובדי הרכבת, תנועת הרכבות צפויה להתחדש בשעות הקרובות, אולם מהבקשה שהוגשה בגין ביזיון בית המשפט, באמצעות עורכי הדין גדעון רובין, אלון עזרא ומאיה צחור ממשרד רובין-שמואלביץ', נטען כי נציגי ועד העובדים הבהירו כי לא יחדשו את העבודה עד שהנציגים שנעצרו ישוחררו. "המשיבים ממשיכים להשבית ולשבש את פעילות הרכבת גם בשעות אלה, באופן שלא אפשר כלל לציבור הנוסעים להשתמש בשירותי הרכבת", נכתב בבקשה
עוד צוין בה, כי מדובר ביום חמישי, שהינו יום עמוס במיוחד, כאשר חיילים רבים משתמשים ברכבת כדי לחזור לבתיהם.

צו זמני נגד השביתה

בתוך כך, הנהלת הרכבת הגישה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בקשה להטיל קנס על ההסתדרות ועל ועד העובדים, בשל אי חזרת הרכבות לעבודה סדירה, למרות הצו שהוציא הלילה בית המשפט נגד קיום השביתה.

עובדי הרכבת פתחו הלילה בשביתה, לאחר שבתום ההפגנה הסוערת שקיימו נציגי העובדים מול ביתו של יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, אורי יוגב במודיעין-מכבים-רעות נגד כוונת הנהלת רכבת ישראל להפריט כמה קווים, נעצרו כאמור כמה ממנהיגי העובדים, בהם גם יו"ר ועד העובדים, גילה אדרעי.

הנהלת הרכבת פנתה כבר בלילה לבית הדין לעבודה, בבקשה לבקל צו זמני שיחייב את העובדים לשוב לעבודה. השופטת שדנה בבקשה, אפרת לקסר, הוציאה צו זמני נגד השביתה, וקבעה דיון נוסף לבוקר. נציגי ועד העובדים ביקשו דחייה נוספת, כדי לאפשר לאדרעי להשתתף בדיון, ולכן נקבע שהדיון יתקיים ביום שני. עד אז, קבעה השופטת, תנועת הרכבות תתקיים כסדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully