וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"געברי ומשעל דנו בקווים האדומים של עסקת שליט"

ניר יהב

12.5.2011 / 8:53

העיתון "אל-חיאת" דיווח כי מפקד הזרוע הצבאית של חמאס שב לרצועה לאחר שדן עם משעל בחידוש המו"מ לעניין החייל החטוף. דיווח: משלחת ישראלית רמת דרג תצא היום או מחר לקהיר בעניין

מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, עזב שלשום את קהיר בחזרה לרצועת עזה לאחר שדן שם עם בכירי המודיעין המצרי ועם הנהגת חמאס במשא ומתן לגיבוש עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. על פי דיווח הבוקר (חמישי) בעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון, ג'עברי דן בקהיר עם ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל ביסודות שעליהם יתבסס המשא ומתן לגיבוש עסקה "ובקווים האדומים שחמאס לא יסכים בשום אופן לחצות".

גורמים בכירים בחמאס אמרו לעיתון כי הם מעריכים שצרפת וטורקיה ימלאו כעת תפקיד מרכזי יותר בקידום עסקה בין ישראל לחמאס, וזאת לאור הפסקת פעילותו של המתווך הגרמני בין הצדדים. "הן צרפת והן טורקיה הביעו רצון להיות מעורבות, אך הן הבהירו גם כי כל התערבות תהיה בהתייעצות ובתיאום עם מצרים, שכן מצרים היא המפקחת המרכזית על המגעים", הוסיפו המקורות.

בתוך כך, העיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום" דיווח אודות משלחת ישראלית רמת דרג אשר צפויה להגיע היום או מחר לקהיר כדי לדון עם ההנהגה המצרית בעסקת שליט. לא דווח מי הם חברי המשלחת וכמה זמן הם צפויים להישאר במצרים.

שלשום דיווח העיתון כי ג'עברי נמצא בקהיר לצורך שיחות עם ראשי המודיעין המצרי בעניין קידום המגעים לגיבוש עסקת שליט. במקביל דווח כי במהלך ביקורו בן השבוע בקהיר, שוחח משעל עם בכירי ההנהגה המצרית בנושא זה. באחד מהראיונות שהעניק השבוע אמר משעל כי אם לא תושג התקדמות בנושא, חמאס ייאלץ לחטוף חיילים נוספים.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully