וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאד: "על אף עצירת הכספים - הליך הפיוס יימשך"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.5.2011 / 15:01

ברשות הפלסטינית לא מתרגשים במיוחד מהחלטת ישראל לעכב העברת כספים בעקבות הסכם הפיוס בין פתח לחמאס. סלאם פיאד: "הצעד הזה לא יניא את הפלסטינים מהמאמצים לפיוס"

ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד, התייחס היום (ראשון) להחלטת שר האוצר, יובל שטייניץ לעכב את העברת הכספים לרשות הפלסטינית בעקבות הסכם הפיוס המתרקם בין פתח לחמאס. "הצעד הזה לא יניא את הפלסטינים מהמשך ההתקדמות במאמצים לפיוס ולהשבת האחדות הפנימית", אמר פיאד בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית וופא. "אנחנו נמצאים בקשר עם בעלי ההשפעה בעולם כדי להניא את ישראל מצעדים מהסוג הזה ואנחנו נחושים להמשיך בדרך הפיוס למרות ההחלטה הזו".

במהלך ישיבת הממשלה הבוקר, הסביר שר האוצר שטייניץ כי הוחלט לדחות את העברת הכספים לרשות הפלסטינית, עד שיובהר אם הכספים יועברו גם לחמאס. "חובת נטל ההוכחה היא על הרשות הפלסטינית ששום שקל שאנו מעבירים להם לא מגיע לחמאס ולגורמי טרור", אמר שטייניץ.

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני ובכיר פתח, סאיב עריקאת, התייחס אף הוא להחלטתו של שטייניץ באמרו כי התנהגותה של ממשלת ישראל "לא משתנה" מכפי שהייתה לפני ההחלטה לחתום על הסכם פיוס בין פתח לחמאס. "זו לא החלטה רגעית אלא מדיניות מתוכננת שמטרתה להרוס את תהליך השלום ולפגוע בכל המאמצים הבינלאומיים להקמת מדינה פלסטינית".

"בעבר ישראל דיברה על כך שלאור הפילוג בין הגדה לעזה, אין פרטנר פלסטיני למשא ומתן", הוסיף עריקאת. "לאחר הפיוס היא התחילה לטעון שהכספים של העם הפלסטיני הולכים לטרור ולפיכך היא החליטה להקפיא את העברת המיסים. ההנהגה הפלסטינית נמצאת בקשר עם העולם ומעדכנת אותם בניסיונות הישראלים להשתמש בפיוס הפלסטיני כדי להנחית מהלומה על תהליך השלום".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר כי החלטתו של שר האוצר יובל שטייניץ לעכב את העברת הכספים לפלסטינים היא "התנהלות עבריינית ושוד הקופה הציבורית הפלסטינית שתמנע תשלום משכורות לעובדים ברשות הפלסטינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully