וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית ירי סמוך לקבר יוסף בשכם: הרוג ו-3 פצועים

יהושע בריינר ואריאל נוי

24.4.2011 / 7:59

קבוצה של חסידי ברסלב הסתננה ללא תיאום עם צה"ל לקבר יוסף בשכם. בשלב מסוים התפתח עימות בין החסידים לבין שוטרי הרשות הפלסטינית, שפתחו לעברם בירי. ישראלי אחד נהרג ו-3 נפצעו

ישראלי נהרג ושלושה ישראלים נוספים נפצעו הבוקר (ראשון) באורח קל עד קשה בתקרית ירי שאירעה בשעה שנסעו עם רכבם בסמוך ליישוב הר ברכה שבשומרון.

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי שוטרים פלסטינים פתחו בירי לעבר קבוצה של כ-10 חסידי ברסלב שנכנסו לקבר יוסף בשכם על מנת להתפלל. הקבוצה סיימה את התפילה במתחם הקבר ובמהלך יציאת החסידים לרחבת החניה, הם פגשו את השוטרים הפלסטינים. במקום התפתח ככל הנראה עימות בין הצדדים ובסיומו פתחו השוטרים הפלסטינים בירי.

שני כלי רכב ישראליים נפגעו מהירי. במהלך התחקיר הראשוני נבדקה האפשרות שהירי בוצע במהלך מרדף של השוטרים הפלסטינים אחרי כלי הרכב של חסידי ברסלב. ככל הנראה, המתפללים הגיעו למתחם הקבר ללא תיאום עם כוחות הביטחון הישראליים. קצינים של צה"ל והמנהל האזרחי הגיעו לשכם ומקיימים הערכת מצב עם קציני המשטרה הפלסטינית.

סמוך לשעה 6:00 בבוקר הובא לשער החטיבה המרחבית שומרון אדם אחד כאשר הוא פצוע כתוצאה מירי בפלג גופו העליון. גורמי רפואה של צה"ל ביצעו בו פעולות החייאה, אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו. שני פצועים נוספים הגיעו לעמדת הש"ג בכניסה ליישוב הר ברכה, כאשר הם פצועים באורח בינוני עד קשה. אדם נוסף נפצע באורח קל בתקרית. כוחות הביטחון חוקרים כעת את נסיבות האירוע, כאשר נבדקת האפשרות כי מדובר בירי מצד כוחות הביטחון הפלסטיניים.

בנימין מחלב, ראש ארגון ועד שוכני שומרון, שמארגן כניסות לקברי צדיקים באזור השומרון ומכיר אישית את ההרוג והפצועים טוען כי מי שפתח באש לעבר הרכב הייתה המשטרה הפלסטינית ש"חיכתה ליום שבו יהיו נפגעים במהלך אירוע כניסה לשכם". לדבריו, "אם הצבא ירה על רכבים של יהודים שנכנסו לשכם, אז למה שהמשטרה הפלסטינית לא תעשה זאת? אנשים בסך הכל רוצים להיכנס ולהתפלל על קברו של הצדיק, בדיוק כמו שיש ישראלים שעורכים קניות בקניונים של קלקיליה או רמאללה".

בצה"ל מדגישים כי הכניסה של הארבעה למתחם נעשתה על דעת עצמם ואומרים כי פעם אחר פעם הדגישו את הסכנה שבכניסה למתחם ללא תיאום מראש. בצה"ל הוסיפו, כי הגבילו את מספר הכניסות המאושרות אל מתחם הקבר. בשנים האחרונות התפתחה בקרב אנשי נוער הגבעות וכן בקרב חסידים תופעה הולכת וגוברת של כניסות פיראטיות למתחם הקבר. פעמים רבות נכנסים מתנחלים בדרכים עוקפות לשכם ואילו חסידי ברסלב נכנסים עם רכבם ולעיתים אף פורצים מחסומים במטרה להתפלל במתחם.

עדכון ראשון: 6:34

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully