וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה מחלקת למנהלים בונוסים ב-6 מיליון ש'

מיכאל רוכוורגר

20.4.2011 / 9:25

קבוצת אפריקה ישראל מתמרצת את מנהליה במענקים בשל הרווחים 2010. התוספות מצטרפות לבונוסים בגובה 13.5 מיליון שקל שכבר חולקו עבור השנה שעברה

קבוצת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב ממשיכה להפגין סימני חזרה לשגרה, לאחר תקופה קשה שפקדה אותה בעקבות המשבר בשווקים, שאילץ אותה לבצע הסדר ארוך ומורכב לפריסת חובותיה מול בעלי האג"ח והבנקים בהיקף של כ-8 מיליארד שקל. לאחר שאפריקה והחברות הבנות הציגו תוצאות כספיות משופרות בדו"חות השנתיים ל-2010 הוחלט על הענקת מענקים למנהלים ונושאי משרה בחברות הללו, בהיקף כולל של כ-5.6 מיליון שקל. באפריקה מסבירים כי המענקים מחולקים כחלק מראייה ארוכת טווח, כדי לתמרץ את המנהלים להישאר בקבוצה תקופה ארוכה.

באפריקה ציינו כי המענקים אושרו לאחר בדיקות מול המענקים בחברות דומות, ולאחר קבלת המלצות של ועדת התגמול ומנכ"ל החברה איזי כהן. עם החברות הבנות שבהן חולקו המענקים נמנות דניה סיבוס (וכנראה גם החברה הבת שלה, אפריקה מגורים) שתחלק 1.7 מיליון שקל, אפריקה תעשיות שתחלק 1.6 מיליון שקל, נגב קרמיקה שתחלק מענקים של 1 מיליון שקל והחברה האם, אפריקה השקעות, שתחלק 1.25 מיליון שקל. המענקים הללו מצטרפים למענקים של כ-13.5 מיליון שקל (כולל המענק של 6.5 מיליון שקל שניתן באחרונה למנכ"ל איזי כהן) שניתנו למנהלים במהלך 2010 בגין תרומתם להגעת אפריקה להסדר חוב.

המענק הגדול ביותר - לגרינשפון

אפריקה ישראל דיווחה כי דירקטוריון החברה אישר מענקים לשבעה נושאי משרה ומנהלים בחברה, בסך של 1.25 מיליון שקל. מרבית המנהלים יקבלו מענקים של שתיים-שלוש משכורות חודשיות, בעוד שאת הסכום הגבוה ביותר של כ-600 אלף שקל (כשש פעמים התגמול החודשי שלו) יקבל נדב גרינשפון, המשמש בין היתר כסגן יו"ר דירקטוריון אפריקה ישראל וכן כמנכ"ל חברת ממורנד, בעלת השליטה באפריקה, המשמשת כזרוע ההשקעות הפרטיות של לבייב ברחבי העולם.

גרינשפון מונה לסגן יו"ר אפריקה באפריל 2008, עם כניסתו של כהן לתפקיד המנכ"ל, והוא משמש בעיקר כגורם המתאם בין מנכ"ל החברה לבין הדירקטוריון, מסייע בפיקוח ובבקרה השוטפים על פעילות חברות הקבוצה ומעניק תמורת 100 אלף שקל בחודש (לא כולל אופציות ומענקים) שירותים בהיקף של לא פחות מ-100 שעות חודשיות.

לצורך מילוי תפקידו העניקה אפריקה לגרינשפון רכב צמוד מסוג וולבו XC90, והיא נושאת בכל ההוצאות הכרוכות בשימוש בו. גרינשפון נטל חלק פעיל בהגעה של אפריקה להסדר מול בעלי האג"ח והבנקים, אך עלות שכרו ב-2010 נאמדה ב-3.9 מיליון שקל, והיתה נמוכה בהרבה מזו של כהן - כ-12.3 מיליון שקל (מתוך זה מענק במזומן של כ-6.5 מיליון שקל). עם זאת, ייתכן שלבייב פיצה את גרינשפון במענקים במסגרת החברות הפרטיות.

בתוך כך אושר מענק של 500 אלף שקל בגין תוצאות 2010 לרונן גינזבורג, מנכ"ל החברה הבת דניה סיבוס (שבאחרונה השלימה את רכישת השליטה באפריקה מגורים מידי אפריקה ישראל), וכן חלוקת מענקים של כ-1.22 מיליון שקל לשבעה נושאי משרה בכירים נוספים בדניה (שלטענת החברה אינם עולים לכדי היקפים של עסקה חריגה), כך שסך המענקים בדניה הגיע לכ-1.7 מיליון שקל.

בנימוקים למתן המענק לגינזבורג, המועסק בחברה מ-1998 ומכהן כמנכ"ל מסוף 2009, צוין בין היתר כי "תחת פיקוחו של המנכ"ל הגדילה החברה ב-2010 את הרווח התפעולי, הגולמי והנקי שלה; בנוסף חל גידול ניכר בצבר ההזמנות של החברה ובתזרים המזומנים שלה, לצד הקטנה של התקורות הניהוליות של החברה".

אברהם נובוגרוצקי, מנכ"ל אפריקה תעשיות , קיבל בגין תוצאות 2010 מענק של 475 אלף שקל, ושבעה מנהלים ונושאי משרה נוספים בחברה קיבלו מענקים בסך כ-1.16 מיליון שקל. "ההחלטה לאישור מתן המענק נתקבלה לאור תרומתו המכרעת של נובוגרוצקי לתוצאותיה המצוינות ולהישגי החברה ב-2010 בהתבסס על יעדי החברה לשנה זו", צוין בהודעה של אפריקה תעשיות.

נוסף לכך יקבל אבי מוטולה, מנכ"ל חברת נגב קרמיקה , חברה בת של אפריקה תעשיות, מענק של 450 אלף שקל, וארבעה נושאי משרה נוספים יקבלו מענקים בסכום כולל של כ-545 אלף שקל. "מוטולה מכהן בתפקידו זה כארבע שנים, שבהן הצליח להגדיל בצורה משמעותית את מחזור המכירות ואת שיעור הרווחיות בשיעור של כ-200%. בפיקוחו ובניהולו של מנכ"ל החברה, היא חיזקה ב-2010 את מעמדה כמובילת שוק בארץ, בין היתר באמצעות ביצוע של שתי רכישות משמעותיות לפעילותה", צוין בהודעת נגב.

בתוך כך דיווחו החברות הבנות אפריקה נכסים ואפריקה מגורים על כינוס אסיפות בעלי מניות ב-24 במאי (אפריקה נכסים) וב-25 במאי (אפריקה מגורים), שבהן יצטרכו בעלי מניות המיעוט לאשר שורה של עסקות בעלי עניין, כמו התקשרות של אפי אירופה (שבבעלות אפריקה נכסים) עם close דניה סיבוס נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי לגרף ניתוח טכני דניה סיבוס בהסכם לביצוע עבודות קבלנות (על ידי דניה) להקמתו של בניין המשרדים הראשון בפרויקט אפי ביזנס פארק בבוקרשט, בירת רומניה, תמורת כ-6.2 מיליון יורו. בעלי המניות יצטרכו לאשר גם מסגרת הלוואה של עד 4.5 מיליון יורו (בריבית יוריבור בתוספת 6.6%, כלומר כיום כ-7.8%) לאפי אירופה הפרטית, שאותה תעניק דניה סיבוס רומניה לצורך מימון העבודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully