וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"מרמרה" חוזרת - תשתתף במשט לעזה בחודש הבא

7.4.2011 / 15:40

ראש ארגון IHH, שהפעיל את המשט לרצועת עזה לפני שנה, הודיע כי גם במשט הקרוב תשתתף אותה ספינה שעל סיפונה התרחש אז מרחץ הדמים: "מה שקרה בשנה שעברה לא ישפיע עלינו"

הספינה "מרמרה", שעל סיפונה נהרגו מאש כוחות צה"ל תשעה אזרחים טורקים לפני קרוב לשנה במשט הטורקי לרצועת עזה, תשתתף גם במשט הבא לרצועה שמתכנן לקיים ארגון IHH, בחודש הבא. כך אמר היום (חמישי) בולנט ילדרים, ראש הארגון שעמד גם מאחורי המשט ההוא. לדבריו, 15 ספינות צפויות להשתתף במשט החדש.

"מה שקרה על ה'מרמרה' בשנה שעברה לא ישפיע בשום אופן על המשט שייצא", אמר ילידרים, שדבריו פורסמו היום בכלי תקשורת ערביים. "המתקפה על המשט הקודם חשפה את פניה השחורים של הישות הציונית".

עוד הוסיף ילידרים, כי במשט הקרוב, יהיו על סיפון ה"מרמרה", שתצא מאירופה, אמנים, חברי פרלמנטים, אינטלקטואלים, אנשי עסקים, ספורטאים ועיתונאים. "בכוונתנו לשאת על הספינות ציוד לרצועה", אמר. לדבריו, המטרה במשט הבא תהיה להסב את תשומת לבו של העולם ל"סבלם של תושבי הרצועה זה חמש שנים", וכן להפעיל לחץ עולמי על ישראל שתסיר את המצור מעל הרצועה.

מרחץ הדמים במשט במאי 2010 דירדר את יחסי ישראל וטורקיה לשפל חסר תקדים, ממנו טרם התאוששו. שתי המדינות המשיכו להחליף מהלומות דיפלומטיות, וניסיונות להפשיר את היחסים עלו על שרטון, בעוד הטורקים מתעשקים על התנצלות ישראלית רשמית. בחודשים האחרונים פורסמו מסקנותיהן הסותרות של שתי הוועדות שבדקו את האירועים - ועדת טירקל הישראלית קבעה כי ההשתלטות על הסיפנה נעשתה בהתאם לחוק הבינלאומי וכי "חיילי צה"ל פעלו באופן מקצועי"; מנגד, מסקנות ועדת החקירה הטורקית היו כי "חמישה מהטורקים נורו מטווח קצר" וכי ישראל הפרה את החוק הבינלאומי. בשבועות הקרובים צפויות להתפרסם מסקנותיה של ועדת חקירה נוספת - של האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully