וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו למזכ"ל האו"ם: "עצור המשט המתוכנן לעזה"

1.4.2011 / 15:02

רה"מ נתניהו שוחח עם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, וביקש ממנו לסייע בעצירת המשט המתוכנן לצאת לעזה בחודש מאי, כהזדהות עם אירועי ה"מרמרה" לפני כשנה. רה"מ: "נפעל בתקיפות לעצור המשט"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו שוחח היום (שישי) עם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון וקרא לו לפעול לעצירת משט "צי החירות" הגדול הצפוי להגיע בחודש מאי הקרוב לחופי עזה. נתניהו אמר כי "את המשט מארגנים, בין היתר, גורמים אסלמיים קיצוניים במטרה ליצור פרובוקציה והוא נועד להביא לתבערה. כיום עזה פתוחה להכנסת כל סוגי הסחורות דרך המעברים היבשתיים".

לדברי נתניהו, "החמאס הוא ארגון טרור המופעל על ידי אירן ורק לאחרונה נחשף חלק מהמאמץ העצום שלו לחמש ולהחדיר נשק דרך הים בעת תפיסת הספינה 'ויקטוריה'". נתניהו הדגיש כי "ישראל מחויבת לפעול בתקיפות לעצירת המשט".

נתניהו התייחס בשיחה עם המזכ"ל גם לתהליך המדיני בין ישראל לרשות הפלסטינית. לדבריו, "הסדרי שלום חייבים לכלול סידורי ביטחון רבי עוצמה במטרה להבטיח את השלום".

סגן שר החוץ ערך תדרוך לשגרירים

לקראת הגעתו של המשט, אף ערך לאחרונה סגן שר החוץ דני אילון (ישראל ביתנו) תדרוך לשגרירים הזרים המשרתים בישראל.

אילון הציג בתדרוך את הגורמים המעורבים במשט, את היקפו ואת הסכנות הכרוכות בו, לדבריו. השגרירים התבקשו לפעול למניעת מה שאילון הגדיר כ"משט פרובוקטיבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully