וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעמיים ביממה: עוד עובדת זרה ובתה יגורשו מהארץ

28.3.2011 / 17:01

עובדת זרה נוספת נעצרה בתל אביב. פקחי ההגירה ליוו אותה לגן של בתה כדי לאסוף אותה, השתיים הועברו למתקן המעבר בנתב"ג ויגורשו הערב. ארגון "ילדים ישראלים": הילדים לא אשמים

הגירוש נמשך: מהגרת עבודה מהפיליפינים נעצרה הבוקר (שני) בתל אביב על ידי פקחי רשות ההגירה והאוכלוסין, ברחוב הגדוד העברי הסמוך לתחנה המרכזית הישנה. היא נלקחה על ידי אנשי הרשות לגן שבו לומדת בתה הקטנה, כבת שנה וחצי. האם חתמה על צו ויתור, המתיר את העברתה מרצון למתקן המעבר בנמל התעופה בן גוריון. היא תשהה שם בשעות הקרובות, עד שתגורש חזרה לארצה עוד הערב.

מרשות ההגירה והאוכלוסין נמסר כי מדובר בעובדת זרה שהגיעה לישראל בשנת 2006 בתוקף אשרת סיעוד, אך הפסיקה לעבוד בשנת 2009. "מאז, זה כשנתיים, היא אינה עובדת, והיא ובתה, בת כשנה וחצי, שוהות בלתי חוקיות". עוד נמסר כי הרשות "פועלת ליישום החלטת הממשלה מחודש אוגוסט 2010 "תוך כיבוד הנחיית שר הפנים שלא לאוכפה בשלב זה נגד משפחות בעלות ילדים הלומדים בגנים ובבתי ספר ממלכתיים ישראלים". מארגון "ילדים ישראלים" נמסר כי "מקומם של ילדים אינו במתקן כליאה. הם לא חטאו מימיהם. הילדים אינם הבעיה וגירושם אינו הפתרון".

גירוש נוסף בוצע אתמול

אתמול גורשה מישראל מהגרת עבודה נוספת מהפיליפינים, יחד עם תינוקה בן השמונה חודשים. חברתה, שנעצרה עמה, יחד עם בנה בן השנה וחצי, עדיין שוהה במעצר במתקן המשמורת בנתב"ג, אם כי בנה שוחרר לאחר עתירה שהגישו לבית המשפט ארגוני הסיוע לעובדים הזרים. שתי הנשים נעצרו בשבוע שעבר ברחוב הקונגרס בתל אביב במסגרת פעילות שוטפת של רשות ההגירה. חברתן סיפרה: "לפתע ירדו מהאוטובוס ארבעה אנשים מרשות ההגירה והציגו בפנינו תעודות. הראיתי להם את ויזת התייר, אך כאשר האימהות לא הציגו את דרכוניהן - הם לקחו אותן והכניסו אותן לרכב, למרות שהן ניסו לומר להם שהן שכחו את הדרכונים בבית".

בעקבות מעצר השתיים, החריפו פעילי זכויות האדם את המאבק נגד גירוש העובדים הזרים. עשרות פעילים התכנסו למחרת בטרמינל 3 בנמל התעופה, וחילקו מנשרים לנוחתים בארץ. על המנשרים התנוססה תמונתו של התינוק בן השנה וחצי השוהה במתקן המשמורת, ששוחרר מאז. במנשר נכתב: "ברוכים הבאים לישראל, האם אתם הייתם מוכנים שהילד שלכם יישב בכלא? מעבר לקירות יש ילד עצור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully