וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהומות בתימן: 110 הרוגים בפיצוץ תחמושת

בעקבות עימותים עם כוחות הביטחון בעיר ג'אר בדרום המדינה, פרצו תושבים לבית חרושת לקליעים - ושם אירע האסון. מבוי סתום במגעים על פרישת הנשיא סאלח: "חשש שאלימות תמלא את הוואקום"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ' )

פרישתו של נשיא תימן, עלי עבדאללה סאלח, כבר נראית מעבר לפינה - אבל עדיין מתמהמהת. לפי הדיווחים האחרונים מצנעא, השיחות שהחלו בימים האחרונים בין האופוזיציה לנשיא העומד להשלים 33 שנים בשלטון, הגיעו למבוי סתום. עם זאת, סימן להתקדמות מסוימת בכל זאת הגיע אמש מהמועצה העליונה של מפלגת השלטון, שהצביעה בעד הקמת ממשלה חדשה, שמשימתה העיקרית תהיה לנסח חוקה חדשה למדינה, שתתבסס על שיטת שלטון פרלמנטרית.

סאלח מתמודד כבר יותר מחודשיים עם הפגנות המוניות ברחבי המדינה, ודרישה בלתי מתפשרת של האופוזיציה לפרישה מיידית שלו. הוא כבר הבטיח לפרוש עד סוף השנה ולהנהיג רפורמה דמוקרטית במדינה, אך האופוזיציה אינה מסתפקת בכך. המהומות בחרבי המדינה הסלימו משמעותית בשבועיים האחרונים, בין היתר בעקבות הטבח בבירה צנעא לפי כעשרה ימים, אז מצאו את מותם 52 מפגינים מאש כוחות הביטחון. בעקבות האירוע, הודיעו שרים, דיפלומטים וגנרלים רבים על העברת תמיכתם לאופוזיציה.

בימים האחרונים התנהלו מגעים בין הצדדים על הסדרי הפרישה של הנשיא, אך הם לא הבשילו לכדי הסכם, בין היתר בגלל חוסר הסכמה לגבי מועד הפרישה, ובשל סירוב האופוזיציה להעניק לסאלח ערבויות לכך שהוא או משפחתו לא יעמדו לדין בעתיד. "לא היו כל מגעים אתמול, וככל הנראה לא יהיו גם היום", דיווחה הבוקר מצנעא כתבת רשת "אל ג'זירה". "האנשים חוששים שבעקבות המבוי הסתום במגעים, אלימות תמלא את הוואקום".

בתוך כך, התרחש היום אסון בדרום המדינה, כשלפחות 110 בני אדם נהרגו בפיצוץ במחסן תחמושת בעיר ג'אר. לפי הדיווחים מהעיר, תושבים פרצו היום למחסן בבית חרושת לקליעים, בעקבות עימותים שפרצו אתמול בעיר בין הצבא לפעילי ארגונים איסלאמיים. ככל הנראה, במהלך האירוע הושלכה סיגריה דולקת בשטח המפעל, וזו גרמה לפיצוץ. לפי גורמי רפואה בעיר, בין הרוגים גם נשים וילדים.

עדכון ראשון: 10:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully