וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הירי: גם בבאר שבע לא יתקיימו היום לימודים

רמי שני

25.3.2011 / 8:04

עיריית באר שבע תשבית היום את הלימודים, בנוסף לאשדוד, גן יבנה וקרית גת. גם ההורים באשקלון הודיעו שלא ישלחו את ילדיהם לבתי הספר. פיקוד העורף: ממליצים לא לשבש את שגרת הלימודים

אחרי יום נוסף של ירי על הדרום, עיריית באר שבע החליטה כי 40 אלף התלמידים בעיר לא ילכו הבוקר (שישי) לבתי הספר. בכך מצטרפת העיר לאשדוד, אשקלון, קרית גת וגן יבנה, שגם מערכות החינוך בהן ישבתו היום בשל ההסלמה במצב הביטחוני. באשקלון ההשבתה היא פרי יוזמתו של ועד ההורים העירוני, שהחליט על הצעד למרות הודעת העירייה כי הלימודים יתקיימו כרגיל.

עם זאת, עיריית שדרות הודיעה כי למרות ירי הרקטות המתמשך מרצועת עזה, הלימודים ברחבי העיר יתקיימו כרגיל. ראש העיר, דוד בוסקילה, אמר כי בעיר שומרים על ערנות, אך יחד עם זה הורה "להמשיך עם שגרת החיים".

בפיקוד העורף הביעו אכזבה מהחלטת הרשויות. אלוף פיקוד העורף, יאיר גולן, קיים ביממה האחרונה שיחות עם ראשי הערים בדרום, במטרה לשכנעם להמשיך ולקיים את הלימודים כשגרה, אולם אלה ביקשו להחמיר על הערכות המצב של הפיקוד. "אנחנו ממליצים לקיים שגרת חינוך בבתי הספר ולא לשבש אותה", אמר אל"מ יורם לב-רן, מפקד בית הספר לחילוץ והצלה של פיקוד העורף.

ממשרד החינוך נמסר כי "החלטה על השבתה היא של כל רשות בפני עצמה", ונמסר גם כי "השבתת הלימודים תיעשה רק על פי המלצת פיקוד העורף".

מערכת "כיפת ברזל" - כבר ביום ראשון?

בפגישה שקיימו ראשי הערים אשדוד ואשקלון הוחלט לפנות לראש הממשלה כדי שיפעל להביא לרגיעה, ובמקביל לגבש דרכים להתמודדות עם המצב הביטחוני. כמו כן, הוקם פורום הורים משותף של ועדי ההורים בבאר שבע, בשדרות, באשקלון ובאשדוד, "כדי לפעול להביא לכך שהתלמידים בכל מוסדות החינוך יהיו מוגנים מפגיעת טילים".

בתוך כך, אתמול נודע כי במערכת הביטחון שוקלים לפרוש כבר ביום ראשון את מערכת ההגנה מפני רקטות, "כיפת ברזל", ביישובי עוטף עזה. ההחלטה הסופית בנושא צפויה להתקבל במהלך סוף השבוע, אז יקיימו בצה"ל הערכת מצב ויחליטו היכן למקם את שתי הסוללות של המערכת, שאמורה לספק הגנה מפני ירי קסאמים וגראדים. יצוין כי כל סוללה מסוגלת להגן על עיר אחת בלבד.

הירי מרצועת עזה נמשך ביממה האחרונה

אתמול אחר הצהריים נפלה רקטת גראד בשטחים פתוחים בצפון העיר אשדוד. לא היו נפגעים בנפש. קולות נפץ נשמעו גם באזור המועצה המקומית גדרה, בעיר יבנה ובמערב ראשון לציון, אולם בפיקוד העורף הבהירו כי לא הייתה כל נפילה באזורים אלה. מעט לאחר מכן התפוצצה רקטת קסאם בשדרות, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

הירי מרצועת עזה לישראל נמשך גם אתמול בשעות הלילה והבוקר, שבמהלכן נורו ארבע רקטות קסאם. הרקטות נחתו בשטחים פתוחים במועצות האזוריות אשכול ושער הנגב ובשטחים מדרום לאשקלון. בכל הנפילות לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully