וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלה ברכבת בצפון: עשן עלה מהבלם, הנוסעים הורדו

קובי מנדל

17.3.2011 / 8:59

נוסע שהבחין בעשן העולה מהגלגלים משך בידית החירום ועצר את הרכבת שהיתה בדרכה בין נהריה לעכו. נהג הקטר כיבה את הדליקה שפרצה בבלמים. לאחר בדיקה, הרכבת המשיכה בדרכה

תקלת בלמים אירעה הבוקר (חמישי) ברכבת נוסעים שהיתה בדרכה מנהריה דרומה, באזור מושב שבי ציון. מרכבת ישראל נמסר כי בלם חנייה "נתפס" באחד הקרונות בעת שזו נסעה מנהריה לכיוון עכו, וכתוצאה מכך היתמר עשן ממנו.

אחד הנוסעים משך את ידית החירום וכתוצאה מכך נעצרה הרכבת. במקביל, הזעיק הנוסע את כוחות ההצלה. נהג הקטר נטל מטף כיבוי אש והשתמש בו לכיבוי מקור העשן בבלם. כל הנוסעים הורדו מהקרונות ואיש לא נפגע. לאחר בדיקת הבלמים, המשיכה הרכבת בדרכה, ללא צורך בבדיקה מעמיקה.

מהנהלת הרכבת נמסר כי בכל רכבת נוסעים ישנם מאות בלמים וכי ניתן היה להתגבר על התקלה גם ללא השימוש בידית החירום. מבדיקה ראשונית עולה כי ככל הנראה לא מדובר בתקלה טכנית.

בתקופה האחרונה אירעו מספר תקלות בקרונות רכבת ישראל. כך למשל, ב-19 בינואר, הורדו נוסעים מקו מודיעין – חיפה לאחר שעשן עלה מתחת לקרונות מתקלה דומה. גם במקרה הזה לא היו נפגעים. שבוע לאחר מכן אירעה תקלה כמעט זהה ברכבת שעצרה בתחנת באר יעקב, לאחר שעשן עלה מאחד הקרונות. האירוע הסתיים ללא נפגעים.

כשלושה שבועות לפני כן, פרצה שריפה בשניים מקרונות רכבת שהיתה בדרכה מנהריה לתל אביב, ליד שפיים. כתוצאה מהשריפה נפצעו חמישה בני אדם באורח בינוני ו-111 נפצעו באורח קל. בעקבות האירוע, הודיעה רכבת ישראל כי תוציא משימוש את הקרונות מהסוג בו אירעה הדליקה. ההחלטה הגיעה בעקבות החלטת ועדת הבדיקה המיוחדת שמינה מנכ"ל רכבת ישראל יצחק ישראל. הוועדה שללה את האפשרות שהשריפה פרצה עקב קצר חשמלי, לאחר שהתברר כי ישנה תקלה מכנית בכל הקרונות מהסוג בו פרצה האש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully