וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: חברות עץ הונו את רשויות המס במיליונים

קובי מנדל

14.3.2011 / 15:02

בתום חקירה מאומצת נעצרו הבוקר עשרות בני אדם מאזור חיפה בחשד שהיו מעורבים בהונאת רשויות המסים בהיקף של מאות מיליוני שקלים במסגרת חברות העוסקות במסחר בעץ

עשרות בני אדם נעצרו היום (שני) עם סיומה של חקירה סמויה ומורכבת, בחשד לביצוע עברות מס חמורות והלבנת הון במאות מיליוני שקלים במסגרת פעילות בתחום המסחר בעץ. החקירה, שכללה פעילות מודיעינית מאומצת והתנהלה בעשרת החודשים האחרונים, כונתה ברשות המיסים - "בובת עץ" והיא התמקדה בקבוצת חברות העוסקת בתחום ייבוא-ייצוא, ייצור ושיווק מוצרי עץ, שמרכזה בחיפה.

מהחקירה עלו חשדות לביצוע עבירות מס חמורות שבוצעו בארץ ובחו"ל, תוך ניהול מערכת סבוכה של חברות, שייעודה הלבנת הון והברחת רכוש. כמו כן, נצברו חשדות לביצוע עברות על חוק קרן פיצויים במלחמת לבנון השנייה, עברות מס בהיקפים עצומים, עברות על פקודת המכס וחוק מע"מ וכן על פקודת מס הכנסה. מרשות המסים נמסר כי מדובר בעבירות הכוללות שימוש בחשבוניות פיקטיביות במאות מיליוני שקלים, תשלום משכורות ב"שחור" לסוכנים ולעובדים, הפקדת כספים ב"שחור" בבנקים של השוק האפור ועוד.

עם המעבר לחקירה גלויה, בוצעו הבוקר חיפושים בבתי עשרות מעורבים, במשרדי בתי עסק, כספות מחסנים ו-"צ'יינג'ים", במהלכם נתפס חומר חשבונאי רב, מחשבים ומסמכים רבים. כמו כן, חולט רכוש של מעורבים בפרשה בשווי של עשרות מיליוני שקלים, בין היתר - מכוניות יוקרה. בתום פעולות החיפוש נלקחו מעורבים רבים לחקירה במשרדי החקירות של רשות המסים בחיפה. המעורבים העיקריים הובאו היום בצהריים להארכת מעצרם בבית משפט השלום בחיפה. בנוסף, צפויים מעצרים של מעורבים נוספים בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully