וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים קוראים: "להרוס בתים עד שהרוצחים יוסגרו"

13.3.2011 / 16:56

הרב גינזבורג, הנחשב כמנהיג הרוחני של נוער הגבעות, קרא "להרוס מדי חצי שעה בתים בעוורתא, עד שיוסגרו המחבלים - ואז יש להוציאם להורג". במערכת הביטחון נערכים להמשך פעולות תג מחיר

נשיא ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר, הרב יצחק גינזבורג, פרסם הבוקר (ראשון) גילוי דעת, בו קרא לתומכיו להרוס בתים בכפר עוורתא, עד אשר יימצאו מבצעי הפיגוע הרצחני באיתמר, ומשימצאו – להוציאם להורג באופן מיידי. הכפר עוורתא סמוך ליישוב איתמר, וככל הנראה המחבלים נמלטו לכיוונו לאחר הפיגוע. גילוי הדעת התפרסם באתר "הקול היהודי", המזוהה עם תלמידי הרב גינזבורג ועם מחבר הספר "תורת המלך", הרב יצחק שפירא. ישיבת "עוד יוסף חי" מזוהה במערכת הביטחון עם הימין הקיצוני, והשניים נחשבים למנהיגים הרוחניים של נוער הגבעות.

בדבריו, גיבה למעשה גינזבורג את אירועי "תג מחיר" שביצעו אמש פעילי ימין בגדה המערבית, ונאמרו על רקע החשש במערכת הביטחון מפני המשך האירועים היום. בין היתר, נכתב בגילוי הדעת כי על ההנהגה להבהיר לאויב כי "דם יהודי אינו הפקר".

"קול דמי אחינו זועק אלינו מהאדמה", הוסיף גינזבורג בגילוי הדעת, "הנהגה מתוקנת צריכה לפעול למען חיי היהודים בארצם בפעולה תקיפה, שתבהיר לכל אויבי ישראל שדמנו אינו הפקר. לאחר הפיגוע הנורא באיתמר, מתבקש לפעול כצעד ראשוני ומינימלי מול הכפר הערבי עוורתא שממנו יצאו המרצחים, ולכל הפחות להודיע שכל חצי שעה ייהרס בית, כל עוד לא יוסגרו הרוצחים, וכך להרוס בית אחר בית. ברגע שיוסגרו הרוצחים – יש להרוג אותם מיד".

במערכת הביטחון נערכים להמשך "תג מחיר"

במקביל, פרסם היום הרב ברוך אפרתי, רב קהילה באפרת, מאמר בו קבע כי מותר על פי דין תורה להגלות כפרים כתגובה על הטבח במשפחת פוגל באיתמר. עם זאת, הבהיר הרב אפרתי כי דבריו מכוונים רק להחלטות מדינה, ולא לפעולות עצמאיות. "יש לפעול בכל האמצעים להגנת ישראל" אמר אפרתי, "אין מדובר על הרג אלא על גלות וגירוש. הרג לא משנה להם, שכן הם מקדשים את המוות, אולם דווקא גירוש מארץ ישראל, מהמקום עליו הם נאבקים לחיות בו, הוא המכה היותר עמוקה ומזעזעת עבורם".

במערכת הביטחון נערכים בכוחות מתוגברים לקראת האפשרות כי המתנחלים באזור ייצאו לפעולות נקמה בפלסטינים. בניגוד לציפיות, חלק ניכר מהפעולות שבוצעו אתמול התקיימו דווקא באזור יהודה, כשתושבים מקומיים חסמו כבישים, יידו אבנים לעבר רכבים פלסטינים וניפצו שמשות. ההיערכות המתוגברת תימשך הערב בעיקר לאורך צירי התנועה בגדה, ובניסיונות למנוע פגיעה בפלסטינים המתגוררים בפאתי היישובים. באזור איתמר נמשכים המאמצים לאיתור מבצעי הפיגוע, אלא שחלק מהכוחות האמונים על המשימה "הוסטו" לטובת מניעת פעילות "תג מחיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully