וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים גילו: גדר הפרדה באמצע חצר גן הילדים

4.3.2011 / 14:31

הורי פעוטות בגני ילדים בירושלים הופתעו לגלות גדר הפרדה גדולה מברזל בחצר משותפת לגן ילדים חרדי וחילוני. "ילדי החרדים מסתכלים על החילונים כמו על קופים בכלוב"

ההפרדה בירושלים בין החרדים והחילונים מתחילה כבר בגיל מאוד צעיר. הורים של פעוטות בגני ילדים בשכונת קריית יובל הופתעו לגלות שהעירייה בונה גדר הפרדה גדולה מברזל בחצר המשותפת לגן ילדים חרדי וחילוני.

גדר הפרדה בין גן ילדים חרדי לגן ילדים חילוני בירושלים. מגד גוזני
ילד חילוני וילד חרדי, משני צדי הגדר/מגד גוזני

עיריית ירושלים החלה אתמול (חמישי) בבניית גדר הפרדה גבוהה מברזל בחצר הגנים המשותפים "גן עץ הדעת" החרדי ו"גן פשוש" החילוני ברחוב קלנר 11 בעיר. הורי הילדים חלוקים בדעותיהם לגבי נחיצות הגדר, ובכל מקרה הם מבקשים למצוא פתרונות אחרים במטרה להביא ל"דו קיום הגיוני יותר" מאשר הפרדה פיזית.

שני הגנים מופעלים על ידי העירייה והם מחזיקים בחצר גן משותפת, אולם לאחרונה החליטה העירייה, ללא תיאום מוקדם עם ההורים, על הקמת הגדר. הורי הילדים, חילונים וחרדים כאחד, טוענים כי סגן ראש העיר יצחק פינדרוס החרדי וראש העיר ניר ברקת קיבלו החלטה ממניעים פוליטיים והפרידו את הילדים זה מזה. לטענת ההורים, כאשר פנו לעירייה בכדי לבדוק את נחיצות הגדר ענתה להם מזכירתו של ראש העיר לוותר מראש על ההתנגדות להקמת הגדר כיוון ש"אין מה לעשות".

אסתי, אמא חילונית לילד בן 3 בגן הבטיחה כי "החל מיום ראשון בשבע וחצי בבוקר נפגין במקום במטרה לשבור את החומות. נפנה לעירייה ונחתום על עצומה נגד הגדר. לא נסכים למצב זה". גם אמא חרדית לילד בן 3 סיפרה כי היא מזועזעת מהמצב החדש בגן: "ילדי החרדים מסתכלים על החילונים כמו על קופים בכלוב. אני לא רוצה להרגיל את ילדי למצב כזה".

לעומתה, אמא חרדית אחרת אמרה שהיא רוצה לחנך את ילדה בן השנתיים ב"צורה טהורה" והסבירה כי היא חוששת בעיקר מתקופת הקיץ, בה האימהות החילוניות לבושות בצורה חושפנית והוסיפה כי היא מעדיפה שבנה יגדל ליד ילדים חובשי כיפה. הורה חילוני הגיב לטענה זו ואמר: "אנחנו גרים באותה שכונה ובלאו הכי מבטינו מצטלבים ביום-יום, אם זה בגן ואם זה במכולת". גם ההורים התומכים בהפרדה בין הגנים מתנגדים להקמתה של גדר ברזל הגבוהה המשדרת לטענת ההורים "מסר גרוע בכל הנוגע לדו קיום".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "בעקבות מצוקת מבנים לגני ילדים בשכונת קריית יובל ובמטרה להיענות לצורכי כלל התלמידים באזור, חרדים וחילונים כאחד, החליטה ועדת ההקצאות של העיריה לחלק את המבנה הקיים, ששימש לגני חרדים, באופן שישמש גם את ילדי החילונים בשכונה. הגדר תוקם מתוך ראייה רחבה, הנותנת מענה לצרכים השונים של כל הקהילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully