וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בכנסת: "רוני בראון ביריון, ריבלין פורע חוק"

פנחס וולף

23.2.2011 / 18:02

לאחר שח"כ אקוניס האשים את קדימה בשחיתות התרעמו הח"כים שלה ויו"ר הכנסת ריבלין הרחיק מהדיון את יואל חסון, אריה ביבי ורוני בראון

עימות מילולי קשה פרץ הערב (רביעי) בין חברי כנסת מהליכוד ומקדימה במהלך דיון "40 חתימות" במליאת הכנסת, לאחר שח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) קרא מעל הבמה לחברי קדימה "מושחתים". אקוניס אמר בנאומו: "מושחתים - נמאסתם. אתם המפלגה המושחתת ביותר בישראל. מדוע, הגברת לבני, את נעלמת בכל פעם שריח השחיתות עולה בביתך, במפלגתך, באנשים שאת מינית? התשובה פשוטה: לבני היסטרית, צווחנית ומתבכיינת. זו לא מנהיגות".

חברי הכנסת של קדימה מחו על דבריו וח"כ רוני בראון אף הגיע עד לדוכן יו"ר הכנסת בכדי להציג לו את תקנון הכנסת. היו"ר, ראובן ריבלין, דרש ממנו לשוב למקומו. בראון שב למקומו, אך נעמד וניסה להקריא סעיף בתקנון הכנסת. ריבלין איבד את סבלנותו, קרא לו לסדר שלוש פעמים וביקש מהסדרנים להוציאו מהמליאה.

עם הוצאתו של בראון קמה מהומה בספסלי קדימה, ח"כ אריה ביבי זעק כי "זו גסות רוח לומר על כל המפלגה מושחתים, אני יכול לתבוע אותו". היו"ר רובי ריבלין טען כי "גם פלסנר היכה במכות קשות את ראש הממשלה, גסות רוח היא באוזני השומע", והורה להרחיק מהאולם את גם אריה ביבי ויואל חסון.
ריבלין אמר: "יש גם גבול לכל חוצפה. מה זאת הביריונות הזאת? יש גבול למה שאפשר לסבול". בתגובה, קרא ח"כ יואל חסון: "שראש הממשלה הזה יצא". לאחר שבראון הוצא מהמליאה, הוא חזר וריבלין קרא לאנשי המשמר: "תוציאו מיד את הבריון הזה. הוא דורס ורומס כל דמוקרטיה בישראל". בתגובה, קרא לעברו בראון: "אתה פורע חוק" והוצא שוב מהמליאה. ריבלין ביקש מאקוניס לחזור בו מהתבטאותו, אך זה סירב.

קודם לכן נאם ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) שפנה לנתניהו ואמר כי "אתה פוחד להנהיג ולקבל החלטות, ומדינת ישראל משלמת את המחיר. אתה נכנע להשתוללות האנטי דמוקרטית והאנטי ממלכתית של ישראל ביתנו והמפלגות החרדיות, ומדינת ישראל משלמת את המחיר. ההתנהלות המדינית שלך גובלת בהפקרות ועלולה להביא לעימות, ומדינת ישראל תשלם את המחיר. הואיל בטובך לפרוש בכבוד: הייה שלום פשלונר סידרתי שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully