וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התרבות מתנגד להצעת חוק האמנים המשתמטים

17.2.2011 / 18:45

מתרחבת ההתנגדות להצעת החוק שתאסור מימון מופעים של אמנים שלא שירתו בצה"ל. לוואלה! חדשות נודע שהמחלקה המשפטית במשרד התרבות הביעה התנגדות להצעה: "המשרד לא מממן הופעות פרטניות"

גורמים במשרד התרבות מתנגדים להצעת "חוק האמנים המשתמטים" שתובא לדיון ביום ראשון הקרוב בוועדת שרים לחקיקה, לפיה המדינה לא תממן גופים ציבוריים שיעסיקו אמנים שלא שירתו בצה"ל או התנדבו לשירות לאומי.

לוואלה! חדשות נודע כי המחלקה המשפטית במשרד התרבות והספורט הביעה התנגדות להצעת החוק, והסבירה כי לא ייתכן שהמשרד יפסיק את תמיכתו במוסד כלשהו בשל הצגה אחת בה משתתף שחקן אחד שלא שירת בצה"ל. "משרד התרבות והספורט נותן תמיכה כללית לגופי תרבות וספורט, הוא לא מממן הופעה פרטנית כזו או אחרת", אמרו במשרד.

הצעת החוק, שיזם ח"כ משה מטלון (ישראל ביתנו), קובעת כי גוף ציבורי הממומן על ידי המדינה לא יורשה לממן אמנים שמעוניינים ליטול חלק במופעי תרבות וספורט, אך לא שירתו בצה"ל או לא התנדבו לשירות לאומי. עם זאת, שר התרבות והספורט יהיה רשאי לאשר מופע של מי שלא שירת בצה"ל או בשירות לאומי, ובלבד שהשתכנע מהנימוקים שיציג בפניו ראש הגוף הציבורי המממן.

ההצעה עוררה הבוקר תגובות נזעמות בקרב אמנים ואנשי ציבור, שהביעו מורת רוח מעצם העלאת הצעת החוק. יו"ר איגוד אמני ישראל, יענקל'ה מנדל, אמר כי מדובר בהצעת חוק "פופוליסטית ומכעיסה". יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, הביע אף הוא הסתייגות מההצעה ואמר כי אסור להפוך את השירות בצה"ל "לעניין שמצדיק פרס או גינוי". הוא הוסיף כי "הצעה זו הופכת את השירות בצה"ל לפלטפורמה של העדפות לא רלוונטיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully