וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא מצרים חוסני מובארק התפטר מתפקידו

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.2.2011 / 18:00

הנשיא חוסני מובארק התפטר מתפקידו - כך הודיע סגן הנשיא עומאר סלימאן, בהודעה שפורסמה בטלוויזיה המצרית. השלטון עבר לידי הצבא. מוקדם יותר דווח כי מובארק ומשפחתו עזבו את קהיר

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: עידן גוראל, קריינות: אביב אברמוביץ')

סופו של עידן במצרים - סגן נשיא מצרים, עומאר סלימאן, הודיע הערב (שישי) בטלוויזיה הממלכתית במצרים כי הנשיא חוסני מובארק התפטר מתפקידו והטיל על חברי המועצה הצבאית העליונה לנהל את ענייני המדינה. "בנסיבות עצובות אלו אני מודיע כי נשיא הרפובליקה מוחמד חוסני מובארק החליט להתפטר מתפקידו ולמנות את המועצה הצבאית העליונה לנהל את כל ענייני המדינה", אמר סלימאן.

מפגינים במצרים חוגגים את התפטרות מובארק. John Moore, GettyImages
המפגינים מריעים, בוכים מהתרגשות, מנופפים בדגלי מצרים ושרים שירי ניצחון/GettyImages, John Moore

בתגובה הריעו מיליוני המפגינים בכיכר תחריר וברחבי מצרים ושאגו משמחה. המפגינים מריעים, בוכים מהתרגשות, מנופפים בדגלי מצרים ושרים שירי ניצחון. המפגינים קוראים: "מצרים חופשייה!" ו"העם הפיל את השלטון!".

על פי דיווח ברשת אל ערביה, המועצה הצבאית העליונה במצרים, המשמשת בשלב זה כסמכות השלטונית במדינה בעקבות התפטרות מובארק, הודיעה הערב כי תפזר את שני בתי הפרלמנט, וכן תפטר את הממשלה. על פי הדיווח, בהודעת הצבא נמסר כי השלטון יישמר בשלב זה ע"י הצבא וכן ע"י בית המשפט החוקתי העליון במדינה.

דובר צבא מצרים נשא הערב הודעה ואמר כי "אנו מצדיעים לנשיא מובארק על שירותו למען העם, ועל כך שהעדיף את האינטרס הלאומי על פני האישי. אנו מצדיעים גם לחללים שהקריבו את חייהם לטובת חירותה של מצרים", נאמר בהודעה. כמו כן התייחס הדובר לפעילותו של הצבא בממשל ואמר, "אנו בוחנים את הצעדים שעלינו לנקוט כדי לממש את רצונות העם".

במקביל, מקור בצבא מצרים מסר כי שר ההגנה, מוחמד טנטאווי, הוא שעומד בראש המועצה הצבאית העליונה שתפסה את מושכות השלטון במצרים, במקומו של הנשיא המתפטר, חוסני מובארק.

מוקדם יותר דווח כי מובארק ובני משפחתו עזבו את קהיר ל"יעד לא ידוע". לפי הדיווח, הם עזבו את קהיר מבסיס חיל האוויר המצרי הנמצא באחד מפרברי הבירה המצרית. גורם בכיר בצבא סירב לאשר או להכחיש את הדיווח. אך מקורב לממשל אישר את הפרטים ואמר כי מובארק נמצא במעונו בשארם א-שייח' שבחצי האי סיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully