וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדים הסוציאליים הכריזו על סכסוך עבודה

9.2.2011 / 10:20

לאחר מו"מ שנמשך זה כחצי שנה, הכריזה הסתדרות העובדים על סכסוך עבודה בקרב 10,000 העובדים הסוציאליים במגזר הציבורי. "האוצר מתעתע בעובדים"

הסתדרות העובדים הכריזה הבוקר (רביעי) על סכסוך עבודה בקרב העובדים הסוציאליים העובדים במגזר הציבורי. סכסוך העבודה, שחל על כ-10,000 עובדים מהמגזר הציבורי, הוכרז לאחר שהמו"מ בין איגוד העובדים הסוציאליים לבין הממונה על השכר באוצר לחתימת הסכם שכר קיבוצי לעובדים, נקלע למבוי סתום.

בתום תקופת סכסוך העבודה שנמשכת על פי חוק 14 יום, צפוי ארגון העובדים הסוציאליים להכריז על השבתה כוללת בקרב העובדים. בהתאם לכך, נודע כי חלק ממנהלי אגפי הרווחה בעיריות השונות קיבלו בשבועות האחרונים הנחיות על היערכות לקראת השביתה המתוכננת.

המו"מ לשיפור שכרם, תנאי עבודתם וזכויותיהם של העובדים הסוציאליים מתקיים מזה למעלה מחצי שנה, כשהעובדים דורשים העלאה משמעותית בשכרם לשינוי במבנה השכר, שלא עודכן ב-16 השנים האחרונות ולטענתם, נשחק משמעותית. לדברי ההסתדרות, כיום כמעט כל עובד סוציאלי שלישי מקבל השלמה לשכר מינימום.

לדברי ההסתדרות האוצר נוהג כלפי העובדים הסוציאליים בחוסר תום לב, תוך נקיטת סחבת במשא ומתן ואי מתן תשובות ענייניות לדרישותיהם המוצדקות של העובדים.

סכסוך העבודה הוכרז לגבי העובדים הסוציאליים המועסקים ברשויות המקומיות, במשרדי הממשלה, כולל הביטוח הלאומי, מערכת הבריאות, בתי החולים וקופות החולים.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן אמר כי "ההסתדרות תעמוד מאחורי מאבק העובדים הסוציאליים ותגבה אותו באופן מלא, עד אשר יתוקנו העיוותים בשכרם". יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, איציק פרי, הוסיף ואמר כי "האוצר מתעתע בעובדים הסוציאליים. ניהלנו מו"מ בתום לב אולם האוצר דחק אותנו לפינה ולא נותר לנו אלא להכריז על סכסוך עבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully