וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם: "ההתנחלויות מנוגדות לחוק"

בישיבה של מועצת הביטחון מתח באן קי מון ביקורת חריפה על סירובה של ישראל לעצור את הבניה בהתנחלויות. "אני מאוד מודאג מחוסר ההתקדמות בתהליך השלום"

מזכ"ל האו"ם באן קי מון תקף הערב (שישי) את סירובה של ישראל לעצור את הבנייה בהתנחלויות והזהיר כי הולך ואוזל הזמן להשגת שלום במזרח התיכון. "אני מאוד מודאג מחוסר ההתקדמות בתהליך השלום", אמר באן בישיבה של מועצת הביטחון.

"ההתנחלויות בשטחים הפלסטיניים הכבושים מנוגדות לחוק הבינלאומי", אמר באן. "הן נוגדות את התחייבויותיה של ישראל על פי מפת הדרכים, פוגעות באמון, מנסות לקבוע את תוצאות המשא ומתן ומפריעות למאמצים להביא את הצדדים חזרה לשולחן הדיונים", הוסיף.

באן גינה במיוחד את הרס מלון שפרד במזרח ירושלים ואת פינוי הפלסטינים מבתיהם בשכונת שייח' ג'ראח. באן כינה צעדים אלה כ-"מגבירי מתח". עוד הדגיש באן כי "האו"ם, האיחוד האירופי, ארה"ב והקוורטט העבירו כולם ביקורת על סירוב ישראל לעצור את הבנייה בגדה ובמזרח ירושלים"

הלילה אמרה מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון כי ארצה מתנגדת למאמצי הפלסטינים לשכנע את מועצת הביטחון של האו"ם לגנות את הבנייה בהתנחלויות. "הדרך היחידה לפתור את הסכסוך היא באמצעות משא ומתן שיוביל להסכם", אמרה קלינטון. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי קלינטון אמרה עוד שהאמריקאים "לא רואים את הפעולות באו"ם או בכל פורום אחר כמועילות להשגת המטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully