וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת תדון באפליית מזרחיות במוסדות חרדיים

מוטי לוי

6.1.2011 / 11:42

לאחר הפרסום בוואלה! חדשות לפיו כ-20 תלמידות חרדיות מזרחיות לא פתחו את שנת הלימודים בשל אפליה בבני ברק, קבעה ועדת החינוך דיון מיוחד בנושא בשבוע הבא

לאחר שהדיון בעניין נדחה מספר פעמים בעבר, קבעה הבוקר (חמישי) ועדת החינוך של הכנסת כי תקיים דיון בנושא האפליה בקבלת תלמידות ממוצא מזרחי לבתי הספר העל-יסודיים החרדיים בבני ברק. הדיון יתקיים ביום שלישי הבא והוזמנו אליו מנהלי בתי הספר המפלים לכאורה לצד ההורים לבנות שכביכול מופלות. ההחלטה לקיים את הדיון הגיעה לאחר שלפני כשבוע פורסם בוואלה! חדשות כי כ-20 תלמידות ממוצא מזרחי אינן פוקדות את ספסל הלימודים, בעקבות סירובם של מוסדות "אשכנזיים" לקבלן.

לדיון בשבוע הבא הוזמנו ההורים שחשפו את הפרשה בבני ברק, לצד הורים ממודיעין עילית ומירושלים. יו"ר הוועדה ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) אמר לוואלה! חדשות, כי "מאות בנות היושבות בבית ללא מסגרת חינוכית היא תופעה חמורה, במיוחד לאור החשש מהסיבות שהביאו לכך". ח"כ מילר הוסיף כי "ועדת החינוך בראשותי תדון בפתרונות מידיים לבעיה".

בתוך כך, מפרסם היום השר לשרותי דת, יעקב מרגי, בביטאון מפלגת ש"ס "יום ליום", רשימה של נציגים של המפלגה בערים ירושלים, בני ברק, אלעד, מודיעין עילית, ביתר עילית ותל אביב, אליהם ניתן לפנות במקרים של אפליה בקבלה למוסדות חינוך חרדיים. רשימת הנציגים נקבעה על ידי ועדת רבנים מיוחדת שהקימה המפלגה לטיפול בנושא, בה חברים סגן שר החינוך לשעבר מטעם ש"ס ויו"ר רשת החינוך של התנועה בהווה, הרב משה מאיה, וחתנו של הרב עובדיה יוסף, הרב אהרן בוטבול. הוועדה תתכנס לראשונה ביום ראשון הקרוב ותדון בדרכים השונות להתמודד עם התופעה.

בעניין הצעת החוק של ש"ס נגד האפליה, לפיה תוגדר ההרשמה לבתי הספר החרדיים העל-יסודיים כאזורית, אומרים היום במפלגה כי עורך דין המתמחה בתחום עובד בימים אלה על ניסוח ההצעה. לדבריהם, היא תוגש לכנסת כבר בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully