וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים בקריאה לציבור: לממן הישיבה ביצהר

3.1.2011 / 14:30

התקציבים שהעבירו משרדי הממשלה לישיבת "עוד יוסף חי" הופסקו בעקבות חשיפת וואלה! חדשות. עכשיו, רבנים קוראים לציבור לתרום למימון הישיבה הקיצונית

עשרות רבנים חתמו ביממה אחרונה על מכתב הקורא לתרום לישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר, זאת לאחר שמשרד החינוך השעה את העברת כלל התקציבים למוסד. כזכור, בוואלה! חדשות נחשף היקף העברת התקציבים ממשרדי הממשלה השונים, ובהם משרדי החינוך והרווחה, לישיבה ביצהר שבראשותה עומד מנהיגם הרוחני של "נוער הגבעות" - הרב יצחק שפירא.

הרב שפירא הוא מחבר הספר מעורר המחלוקת "תורת המלך", הדן בין היתר בדיני הריגת גוי ומתיר לכאורה פגיעה בפלסטינים. בעבר נחשף כי בשני משרדי הממשלה החליטו לעצור את הזרמת הכספים למוסד. כעת יוצאים רבנים בקריאה לציבור לתרום לישיבה, זאת לאחר האגף למוסדות תורניים במשרד החינוך לא העביר תקציבים מתחילת השנה.

באתר הרשמי של הישיבה ובאתר "הקול היהודי" המזוהה על תלמידיו של שפירא, נטען כי הפסקת העברת הכספים ממשרד החינוך נעשתה על רקע התנכלות לישיבה וראשיה של המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, ולא על רקע אי עמידתה בביקורת שנערכה שם – כפי שטוען המשרד. "מה שהחל במעצר שווא של שפירא ממשיך כעת בעצירה שרירותית ובלתי חוקית של התקציבים", נכתב באתר הישיבה, "מסתבר שמעורבות הישיבה ובוגריה בעשיה ובאמירה הציבורית היא לצנינים בעיני אנשים מסוימים המנסים לפעול במסווה חוקי כדי לעצור אותנו".

במכתב עליו חתומים בין היתר, הרב יעקב יוסף ורבה של צפת שמואל אליהו, קוראים ראשי ישיבות לציבור "לתמוך בישיבה ולהרים תרומה בעין יפה בכדי לאפשר המשך לימוד התורה ללא מורא ומשוא פנים".

  • עוד באותו נושא:
  • יצהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully