וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי: לא נסכים לאפליית מזרחיות במוסדות החרדיים

מוטי לוי

3.1.2011 / 9:49

אחרי מקרים רבים של אפליה על רקע עדתי במוסדות החינוך החרדיים, החליטה ש"ס להילחם בתופעה. לפי הצעת חוק של ש"ס, בתי הספר יחויבו לקבל תלמידים על פי אזורי מגורים

בש"ס החליטו לשים קץ לאפליה במוסדות החינוך החרדיים. בישיבת סיעת ש"ס שתתקיים היום (שני) אחר הצהריים יודיע יו"ר הסיעה, ח"כ אברהם מיכאלי, על שורה של צעדים שתנקוט המפלגה למלחמה באפליית תלמידות ממוצא מזרחי במוסדות החינוך העל יסודיים החרדיים.

הצעד המרכזי הוא הצעת חוק שמתגבשת בימים אלה על ידי השר לשירותי דת יעקב מרגי ואשר תוגש על ידי הח"כים של ש"ס לפיה הרישום למוסדות העל יסודיים של החינוך המוכר שאינו רשמי, קרי החינוך החרדי, יתבצע לפי אזורי רישום. גורמים בש"ס אישרו אמש כי הצעד נעשה בהסכמתו של מנהיגה הרוחני של המפלגה הרב עובדיה יוסף.

שר הפנים ויו"ר ש"ס אלי ישי הסביר לוואלה! חדשות כי "נושא האפליה מדיר שינה מעיניי, אנחנו בוחנים את כל הדרכים על מנת לפתור את הבעיה ואני מקיים התייעצויות שוטפות בנושא עם מועצת חכמי התורה". לשאלה האם מדובר בשינוי מגמה בהתמודדות של ש"ס עם האפליה השיב אלי ישי כי "בנושא זה לא נוכל לעבור יותר על סדר היום ונהיה חייבים לעשות כמה צעדים לטפל בו".

"מלחמת חורמה באפליה"

כפי שפורסם בוואלה! חדשות בעבר, הורים בערים החרדיות בני ברק ומודיעין עילית טוענים כי מוסדות החינוך החרדיים העל יסודיים לבנות המכונים "סמינרים" מקיימים מכסות של 20 עד 40 אחוז לקבלת בנות ממוצא מזרחי. ישי הסביר כי באם תתקבל הצעת החוק של ש"ס אזי "סמינרים יפעלו לפי אזורי רישום ויהיו חייבים לקבל את כל מי שגר באזור שלהם, ומי שלא יקבל – לא יתוקצב", זאת בניגוד למצב שקיים כיום בו הסמינר אינו מקבל תלמידות על בסיס אזורי אלא מכל רחבי העיר ואף מחוצה לה לפי קריטריונים שונים אותם הוא קובע לעצמו ואשר אינם נתונים לפיקוח, מה שפותח פתח לאפליה פסולה.

מקורבים למרגי סיפרו כי הצעת החוק מתגבשת כבר במשך למעלה מחודש וכי "בש"ס החליטו להילחם מלחמת חורמה באפליה הפנים חרדית". להערכתם, ההצעה תזכה לתמיכתן של כל סיעות הבית, חוץ ממפלגת יהדות התורה שעתידה להתנגד לה.

לצד הצעת החוק הקימו בש"ס ועדת רבנים מיוחדת לטיפול במקרים נקודתיים של אפליה במוסדות חינוך חרדיים ברחבי הארץ. בוועדה חברים סגן שר החינוך לשעבר מטעם ש"ס ויו"ר רשת החינוך של התנועה בהווה, הרב משה מאיה, וחתנו של הרב עובדיה יוסף, הרב אהרן בוטבול. כמו כן, מתכוונים בש"ס למנות נציגים אזוריים לשם מעקב ובדיקת יישום החוק נגד האפליה לכשיעבור בכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully