וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החורף לא בא, אבל השפעת כן: כך כדאי לנהוג

אריאל נוי

2.1.2011 / 18:14

רופאים ממליצים להתרחק מאזורים מרובי חיידקים כגון קופות חולים או בתי חולים ככל הניתן. "במקרה של התקררות הדורשת אבחנה רפואית, מוטב להזמין רופא הביתה"

החורף מוסיף לתעתע עם ימי גשם קצרים וימי שמש ארוכים, אך מחלות החורף כבר הרימו ראש ובשבוע האחרון אף התפרצה לראשונה השנה מחלת השפעת, כמו גם זנים שונים של צינון. עקב כך ממליצים רופאים להתרחק מבתי חולים וקופות חולים, שם ריכוז החיידקים גבוה. האמירה תקפה במיוחד כשמדובר בקבוצות סיכון: ילדים, קשישים ונשים בהריון.

"החורף מתחיל מאוחר, אבל בנושאים רפואיים מומלץ להקדים תרופה למכה ולהימנע מסיכון מיותר של הגוף", הסביר לוואלה! חדשות ד"ר גרגורי קפלוביץ', המנהל הרפואי של מלר"ם (מוקד לשירותים רפואיים) מקבוצת מוקד אנוש וסגן מנהל המיון בבית החולים לניאדו. "מי שלא חייב להגיע לאזור מרובה חיידקים כמו קופת חולים או בית חולים – שלא יגיע. גם במקרים של התקררות שדורשת אבחנה רפואית, מוטב להזמין רופא הביתה או לגשת למוקד רפואי לילי שמטבעו הוא פחות עמוס".

במדינות רבות באירופה ובפרט בסקנדינביה אימצו את ההרגל וצמצמו משמעותית את מספר מיטות האשפוז בבתי החולים לטובת מעבר לקופות חולים, מוקדי לילה ורופאים המגיעים לביקורי בית. "בישראל המצב שונה ועדיין חסרות הרבה מיטות אשפוז, תופעה שחוזרת על עצמה מדי חורף", הסביר אשר גרין, סגן נשיא התאחדות הקבלנים וראש האגף לבנייה חוזית. "באזורים רבים נמצא בית החולים הקרוב במרחק רב מהיישובים אותו הוא משרת".

התסמינים של שפעת הם קלים לאבחון, הסביר ד"ר קפלוביץ: "כבדות גוף, כאבי ראש, כאבי שרירים וכאבים לא ממוקדים, כאבי גרון ללא הפרעות בבליעה, כולל עלייה של חום עד ל-38.2 מעלות. ההמלצה הרפואית היא לנוח ולשתות הרבה. אין צורך אפילו לקחת אקמול. ניתן לעקוב אחר השיפור במצב לאחר כמה שעות של מנוחה. מומלץ לשמור על קשר טלפוני עם רופא, ולא ליטול אנטיביוטיקה." אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully