וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפליטים צעדו בתל אביב: "די לגזענות"

24.12.2010 / 11:25

כאלף פליטים וישראלים צעדו בשדרות רוטשילד בתל אביב במחאה על "גל הגזענות השוטף בתקופה האחרונה את הארץ" ועל החלטת הממשלה להקים מחנה מעצר המוני עבור מבקשי המקלט

יגור מזור

(צילום: יגור מזור, עריכה: יותם בן-דוד)

כאלף פליטים וישראלים צעדו הבוקר (שישי) בשדרות רוטשילד בתל אביב במחאה על החלטת הממשלה שהתקבלה בתחילת החודש להקים מחנה מעצר המוני למבקשי מקלט ופליטים בנגב, בסמוך לגבול מצרים ועל גל הגזענות נגדם במדינה. בתום הצעדה מתקיימת עצרת מחאה בה נואמים חברי כנסת, נציגי הארגונים ונציגי קהילות הפליטים. הצועדים הניפו שלטים רבים, ועל אחד מהם נכתב: "נתניהו גזען - אל תקים את המתקן".

רן כהן, מנכ"ל עמותת "רופאים לזכויות אדם", אמר בעצרת כי "מאות האנשים שהגיעו הנה היום מזהירים מפני הגזענות המשתוללת שעלולה להוביל לפשעי שנאה כלפי פליטים, אותם אלו שנמלטו ממציאות דומה. אנו קוראים לממשלת ישראל לפעול לשם הגנה על מבקשי המקלט ולמיגור אווירת הפחד ושנאת האחר".

איתמר מן, מייסד תנועת "אנו פליטים" אמר כי "המסר שלנו היום זה שלהיות יהודי זה לא לשנוא את הזר. זה ללמוד לחיות איתו, לקבל אותו. הזהות שלנו וההיסטוריה מלמדים אותנו מה זאת רדיפה".

המפגינים דורשים להפסיק את "ההסתה הגזענית נגד אוכלוסיית הפליטים, שאינם מסתננים או מהגרי עבודה, אלא מבקשי מקלט". ממארגני ההפגנה נמסר כי "החלטת הממשלה היא שיא חדש ביחס הגזעני של ממשלת ישראל למבקשי המקלט והפליטים המתדפקים על שערינו. בני אדם שברחו ממשטרים מפרי זכויות אדם, רדיפה, עינויים ומרצח עם - נענשים כאן כפושעים".

האמן קוואמי, שצפוי להופיע בעצרת, אמר לוואלה! חדשות כי "מדובר בפתרון לא נכון של השמת פליטים במתקן פשיעה. על סמך הניסיון הבינלאומי, המתקנים הללו הופכים להיות מוקדי פשע. זהו מתקן שממנו כולם הולכים לסבול, גם הפליטים וגם אנחנו. מה שקורה בימים האחרונים מבהיל מאוד. עבורי, הדיון הציבורי בבעיה מאוד חשוב, אבל ההפגנות של הימים האחרונים נותנות לגיטימציה לשנאה ולגזענות. נשמעים שם קולות של אנשים שמה שבאמת מפריע להם זה צבע עור מסוים וזה מזכיר לי ימים מאוד אפלים בהיסטוריה שלנו בעם היהודי".

מוחים על "מדיניות ההרעבה"

ההפגנה מתקיימת ביוזמה ספונטאנית מהשטח של קבוצת פעילים ישראלים, נציגים של קהילת הפליטים ומבקשי המקלט וכן בתמיכת קואליציה של ארגוני זכויות אדם וסיוע שהתארגנו יחד למאבק בהחלטת הממשלה. בין הארגונים הישראלים השותפים להפגנה: האגודה לזכויות האזרח, אמנסטי אינטרנשיונל סניף ישראל, אנו פליטים, א.ס.ף – ארגון סיוע לפליטים, מוקד הסיוע לעובדים זרים, A.R.D.C – המרכז לקידום פליטים אפריקאים, סולידאריות שייח ג'ראח, סטודנטים בבן-גוריון למען פליטים ומבקשי מקלט, קו לעובד, ורופאים לזכויות אדם.

המפגינים מוחים גם על "מדיניות ההרעבה של משרד הפנים", אשר לטענתם כבר החל בהנפקת מסמכים המציינים כי אין מבקשי המקלט רשאים לעבוד – ושבעקבותיהם רבים מבני הקהילה כבר עכשיו איבדו את עבודתם, קורת הגג תחתיה ישנו, ושרויים בחרפת רעב.

ביום שלישי הפגינו מאות מתושבי שכונת התקווה בתל אביב בכניסה ל"שוק התקווה" בצומת הרחובות ההגנה והאצ"ל, נגד האזרחים הזרים המתגוררים בשכונה. המפגינים הניפו דגלי ישראל ושלטים הקוראים להחזיר את המסתננים למדינות מוצאם. בין היתר, קראו המפגינים לסלק את הזרים בכוח בתיהם, ולפיטוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. להפגנה צפויים לחבור גם תושבי שכונת שפירא מאזור התחנה המרכזית.

(עדכון ראשון: 10:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully