וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הריגול במצרים: "סוריה עצרה בכיר ביטחוני"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.12.2010 / 9:27

העיתון "אל-קודס אל-ערבי" מדווח כי חשיפת רשת הריגול של המוסד במצרים הובילה לחשיפת שתי רשתות ריגול בסוריה ובלבנון. לפי הדיווח, סוריה עצרה בכיר ביטחוני שהעביר מידע למרגל המצרי

חשיפת רשת הריגול הישראלית השבוע במצרים הובילה לחשיפת שתי רשתות ריגול בסוריה ובלבנון, שפעלו למען המוסד הישראלי – כך דיווח הבוקר (שישי) העיתון "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון מפי גורמים משפטיים.

על פי המקורות, סוריה אף עצרה בכיר ביטחוני לאחר שמצרים העבירה לה מידע רגיש שהוכיח כי הוא העביר למרגל המצרי שנתפס מידע על הביטחון הלאומי הסורי בתמורה לסכומי כסף גדולים. על פי הדיווח, המרגל המצרי העביר את המידע למוסד.

העיתון דיווח כי בחקירתו, הודה החשוד המצרי בריגול, טארק עבד א-ראזק, כי נסע במהלך השנים האחרונות מספר פעמים לסוריה ושם השיג מידע על ביטחון הפנים הסורי מגורם ביטחוני בכיר בדמשק בתמורה לסכומי כסף גדולים שהעביר לו.

אתמול טען העיתונאי הלבנוני שארל איוב, עורך העיתון הלבנוני "א-דיאר", כי טארק ניסה אף לגייס אותו לעבוד למען המוסד לפני כ-9 חודשים. לדבריו, טארק הציע לו להגיע לסין, לתאילנד ולדרום אפריקה כדי לשאת הרצאות תמורת סכומי כסף גדולים, אלא שהתנהגותו של טארק עוררה בו חשד והוא סרב להצעה. "חשדתי בו וסרבתי לנסוע למרות הפיתויים שהוצעו לי", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully