וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בכיר: "מאות אלפים ממתינים להסתנן לישראל"

יהושע בריינר

23.12.2010 / 16:12

קצין בפיקוד דרום סיפר לוואלה! חדשות כי בשנה האחרונה חל גידול של כ-50% במספר המסתננים לארץ והסביר את דרך פעולתם. "עבור כל מסתנן מקבל המבריח הבדואי בין 2,000 ל-4,000 דולרים"

"כיום ישנם מאות אלפי אפריקאים שממתינים במצרים על מנת להסתנן לשטח מדינת ישראל", כך חשף היום (חמישי) בשיחה עם וואלה! חדשות קצין בכיר בפיקוד דרום על רקע העלייה המתמדת במספר הפליטים ומהגרי העבודה שנכנסים לישראל דרך הגבול הדרומי. הקצין סיפר כי בשנה האחרונה חל גידול של כ-50% במספר המסתננים לארץ.

בצה"ל אף הבחינו בתופעה שבה מגיעים מסתננים במטוסים למצרים, שם הם ממתינים ליצירת קשר עם מבריחים בדואים על מנת שאלה יסייעו להם לחדור לשטח המדינה. בפיקוד דרום מייחסים את העלייה במספר המסתננים בין היתר לפעילות של מבריחים, מרביתם המכריע בדואים מסיני, שהפכו לקבלני הברחות של מסתננים אפריקאים.

"היום המבריחים מבינים שלא משתלם להם לקחת סיכון בהברחת סמים או זונות, ולכן הם מתמקדים יותר בהברחת מסתננים", סיפר הקצין. לפי הערכות בצה"ל, כל בדואי שמעביר את המסתנן שמגיע למצרים עד לגבול עם ישראל גובה בין 2,000-4,000 דולרים עבור אדם.

"עיקר המאמץ לבלום את ההסתננות כבר במצרים"

עיקר החשש של קבלני ההברחות הם השוטרים המצריים, אולם מרגע שהצליחו להגיע עם כלי רכב עמוס במסתננים, הדרך לישראל פשוטה. לעיתים נתקלים הכוחות בקבוצות גדולות של עד 30 מסתננים. "הגברנו את הפעילות בדרום והגדר שתבנה בגבול בתוך כשנתיים תסייע באופן משמעותי, אבל עיקר המאמץ היום הוא להביא לכך שההסתננות תיעצר כבר בשטח המצרי", אמר הקצין.

"אחרי שהמסתננים חוצים, אנו עוצרים אותם, מוודאים שלא מדובר בגורמים עוינים ומעניקים להם טיפול ככל שניתן כשערך כבוד האדם לנגד עינינו", פירט הקצין. "הגדר בוודאי תמנע את הנהירה, אבל אליה יתווספו גם אמצעים אחרים ופעילות של הכוחות על מנת לעצור את ההסתננויות".

בשיחות שמקיימים עמם קציני צה"ל לאחר שהצליחו להיכנס לארץ, מסבירים המסתננים כי באו לישראל בעיקר על מנת לעבוד. "אנחנו נתקלים בעיקר בסודנים, אריתראים, לעיתים מדרפור ואפילו בסינים, ומרביתם אומר שהם הגיעו לכאן לאחר ששמעו שיוכלו לעבוד בישראל בכדי לסייע למשפחותיהם ומכיוון שהם רוצים לחיות במדינה דמוקרטית", מסביר הקצין.

ליצירת קשר עם כתבנו הצבאי: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully