וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערביי יפו נגד פעילי הימין: "אנו לא חיות"

יהושע בריינר

19.12.2010 / 18:45

ההחלטה של פעילי ימין לקיים הפגנה בבת ים תחת הכותרת "היית רוצה שאחותך תצא עם ערבי?", מעוררת תרעומת בקרב פעילים משכונת עג'מי ביפו. "פאשיסטים ומחרחרי מלחמה מבעירים את השטח"

קבוצת פעילים חברתיים משכונת עג'מי ביפו מתכננת לקיים מחר (שני) הפגנת-נגד מול הפגנתם המתוכננת של פעילי ימין אשר תיערך בבת ים תחת הכותרת "היית רוצה שאחותך תצא עם ערבי?". הפגנת הפעילים מעג'מי תמחה גם נגד מכתב הרבנים, הקורא שלא להשכיר או למכור דירות לערבים, וכן נגד ההתגברות בהצהרותיהם של פעילי ימין נגד הימצאותם של צעירים ערבים במרכזי ערים, מחשש "לנישואי תערובת", כדבריהם של פעילי הימין. לטענת פעילי הימין, מטרת הפגנתם היא לשמור על בת ים יהודית וזאת בעקבות מקרים בהם לטענתם החלו בנות מהעיר לצאת עם צעירים ערבים המבלים באזור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטרת הפגנת הימין היא לשמור על עיר יהודית/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כשראיתי את המודעות החלטתי שלא יכול להיות שלא ישמעו את הקול השפוי", אמר יו"ר ועד שכונת עג'מי ביפו כאמל אגבריה, שמתכנן לצאת ביחד עם פעילים נוספים בהפגנה בעד הדו-קיום ונגד הגזענות. "ברגע ששואלים 'מה היית עושה אם ערבי היה מתחיל עם אחותך?' זה נשמע כאילו אנחנו חיות. מי שרואה בערבים כבעיה הוא בעצמו הבעיה ולצערי כל העליהום נגד הציבור הערבי מביא למצב שחבורת פאשיסטים ומחרחרי מלחמה מנסים להבעיר את השטח. אני חושש שהקול השפוי הופך להיות מיעוט והקול של הגזענים משתלט על השיח הציבורי ולנו אסור לעמוד מהצד ולשתוק".

כעת מתכנן אגבריה אף לפנות למשטרה על מנת שיבדקו האם עצם פרסום המודעות אינה בגדר הסתה. "אם נקבל אישור להפגנת-נגד מחר בבת ים, נביא עמנו את הקול האמיתי והשפוי של הציבור. מה שקורה ביפו ובבת ים זה דוגמא כיצד ניתן לחיות יחד, אבל לצערי נוצרה אווירה ציבורית של עליהום, והתחושה היא שאנו חיים בתוכנית ריאלטי שבה ישנה תחרות מי יותר גזען מהשני. אסור לאפשר לגורמים קיצוניים להבעיר את השטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully