וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי לצה"ל: חוק גיורי צה"ל מיותר

מוטי לוי

15.12.2010 / 13:40

התנגדותה של ש"ס לחוק הגיור הצה"לי שאושר בקריאה טרומית בכנסת מקבלת חיזוק ממקור לא צפוי: הרב רפי פרץ כתב לרב דרוקמן כי "מצד הרבנות הצבאית והרבצ"ר עדיף גיור אחד"

מפלגת ש"ס מקבלת סיוע מכיוון בלתי צפוי להתנגדותה להצעת חוק ההכרה בגיור הצבאי שעברה היום במליאת הכנסת בקריאה טרומית. במכתב ששלח היום הרב הצבאי הראשי, תת אלוף הרב רפי פרץ לרב חיים דרוקמן הוא כותב כי "מצד הרבנות הצבאית והרבצ"ר עדיף גיור אחד".

עוד כתב פרץ במכתבו, כי "הרבנות הצבאית צריכה להיות זרועה הארוכה של הרבנות הראשית, זה נכון לעוצמתו של הגיור, ולטובת החיילים שהגיור לא יפוצל". מכתבו של פרץ מסתיים בהתייחסות ישירה לחוק והוא כותב כי "התיקון הטכני בעניין לא מחייב חוק".

מכתבו של פרץ הוקרא בנאום שקדם להצבעה על הצעת החוק על ידי שר הפנים אלי ישי (ש"ס). אך, כאמור, הוא לא שכנע את חברי הכנסת והחוק עבר בקריאה טרומית ברוב גדול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב שלח הרבצ"ר לרב דרוקמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

דברים דומים השמיע היום גם מנכ"ל עמותת חדו"ש הרב עו"ד אורי רגב שאמר בתגובה לחוק כי הוא "מזיק יותר מאשר מועיל. זאת, כמו כל החוקים שיזמה ישראל ביתנו בקדנציה האחרונה בנושאי גיור ונישואים". לדברי רגב, "ישראל ביתנו כבר יצרה כת אחת של אזרחים סוג ב' שנאלצים להשתמש בברית הזוגיות. עכשיו היא מנסה ליצור כת שניה של גרי צה"ל, שיאלצו להתחתן אצל רשמים מיוחדים. הדרך היחידה לפתור את בעיית הגרים בצה"ל ובעיית מיהו יהודי בכלל היא לבטל את המונופול של הרבנות הראשית על הנישואים והגיור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully