וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקברה ועדת החקירה: המבקר יבדוק השריפה בכרמל

14.12.2010 / 16:44

ועדת השרים לביקורת המדינה הטילה על מבקר המדינה לבדוק את התנהלות הרשויות בשריפה בכרמל ולהגיש מסקנותיו בתוך ארבעה חודשים. ההצבעה על הקמת ועדת חקירה ממלכתית נדחתה

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס יפתח בחקירת נסיבות השריפה בכרמל, כך נקבע אחר הצהרים (שלישי) בוועדת השרים לביקורת המדינה. במהלך ישיבת השרים בה נכח המבקר, סיכמו שר המשפטים יעקב נאמן ולינדנשטראוס כי זה ישקוד על דו"ח מיוחד שיוגש לממשלה בתוך ארבע חודשים.

בנוסף, החליטה הוועדה להטיל על משרדי הממשלה הנוגעים בדבר לדווח לה בתוך שלושה חודשים על תיקון הליקויים שצויינו בדו"ח המבקר שפורסם בנושא הערכות שירותי הכבאות וההצלה. חשוב לציין, כי בשונה מוועדת חקירה ממלכתית, בדיקה של המבקר אינה נושאת בצדה מסקנות אישיות ולכן "נוחה" יותר לבעלי התפקידים שייבדקו.

מוקדם יותר היום, הודיע יו"ר ועדת הכנסת לביקורת המדינה, ח"כ יואל חסון (קדימה), כי החליט לדחות בשבוע את הצבעת חברי הוועדה בדבר הקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת נסיבות השריפה בכרמל. בדיון השתתפו שר הפנים אלי ישי, שר האוצר יובל שטייניץ, מבקר המדינה וכן שתי משפחות שיקיריהן נספו באסון.

"אתם מובילים את זה לדיון פוליטי"

חסון התייחס לדו"ח המבקר שבחן את שירותי הכבאות ופורסם בשבוע שעבר, ואמר כי מדובר בדו"ח חריף ומשמעותי. "הדו"ח מצביע על כך שהליקויים לא תוקנו ומקבלי ההחלטות כשלו, קיים חשש שלאור המחדל המתמשך יאבד הציבור את האמון במקבלי ההחלטות", אמר חסון. "יש משמעות למושג אחריות מיניסטריאלית, מי שמכהן שנתיים כשר צריך לקבל אחריות ולא יכול להטיל אותה על אחרים. שר זה לא רק לשכה וכסא מעור צבי ו-וולבו. זו תרבות שלא ניתן לקבל אותה, תרבות שקיפחה חיים. הדרך לשנות את תרבות קבלת ההחלטות במדינת ישראל היא דרך ועדת חקירה ממלכתית שיש לה את הסמכות להטיל אחריות אישית", הוסיף.

שר הפנים ישי שנכח בדיון הסביר כי פעל בזמן כהונתו למען הכבאים. "מיום שכיהנתי כשר הפנים הנחיתי את מנכ"ל המשרד לקיים דיונים, משום שראיתי את עניין הצלת החיים. אמרתי כבר כמה פעמים שמערך הכבאות לא ערוך לא לחירום ולא לשוטף", הסביר ישי, "אמרתי שעל כל פעולה צבאית לא אצביע כי אני לא יכול להרים את ידי כשאני יודע שמערך הכיבוי לא ערוך ולא נוכל לתת מענה לעורף". כאשר נשאל ישי מדוע לא התפטר משלא קיבל תקציבים למערך הכיבוי, השיב כי "כששר הביטחון לא משיג תקציבים לא אומרים לו: 'למה אתה לא מתפטר?'. זו סדרת שאלות קבועה לש"ס. אתם מובילים את זה לדיון פוליטי, אין בעיה, אבל אני אדבר עניינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully