וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמן: "שביתת הפרקליטים ממוטטת את מערכת המשפט"

גלעד גרוסמן

14.12.2010 / 11:57

שר המשפטים התבטא בחריפות נגד שביתת הפרקליטים, אך ציין כי דרישותיהם צודקות. במהלך דיון בכנסת בנושא אמר נציג המשטרה כי השביתה מסכנת את הציבור

"השביתה הזאת גורמת להתמוטטות מערכת המשפט במדינת ישראל", כך אמר היום (שלישי) שר המשפטים יעקב נאמן, בדיון על שביתת הפרקליטות שהתקיים בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת. נאמן הוסיף כי התיאורים על הנזקים שגורמת השביתה "הם אפס קצהו".

נאמן, שאמר כי דרישות הפרקליטים צודקות, סיפר כי ביקש מהם עוד באוקטובר לא לפתוח בשביתה, אלא לשבת עם האוצר למו"מ ענייני. "כשמתחילים בשביתה, כל צד מתחפר בעמדותיו. לצערי הרב, מאז הפגישה לא שמעתי שום דבר מלבד הודעה על פתיחת השביתה. ישבתי עם ראשי הפרקליטות מספר שעות ואמרתי להם: 'רבותי, אני מתחייב בפניכם שאם תחזרו מיד לעבודה יהיה אפשר לפתור את כל הבעיות על הצד הטוב ביותר. אל תתחפרו בעמדות ואל תתנו לאוצר להתחפר בעמדות, כי הנזק לאזרחים ולמערכת המשפט הוא נוראי. זה שימוש בנשק בלתי קונבנציונאלי'".

השר שב וקרא לפרקליטים לסיים את השביתה ו"לעבור לחדר השני" כדי לנהל מו"מ עם האוצר. הוא הוסיף שהוא מוכן לעבוד 24 שעות ביממה, "חוץ משבת", על מנת לסייע בסיום השביתה. "לדעתי לא צריך יותר מיום, אפילו כמה שעות, כדי למצוא פתרון לכל הבעיות".

"התמונה שחורה מאוד", אמר בדיון נציג המשטרה, "הסכנה שאנחנו רואים היא להמשך מצב בו עצורים בעברות מאוד חמורות - סחר בסמים, עבירות מין, עבירות אלימות חמורה – לא מוארך מעצרם. העבריינים היותר מסוכנים שרוצים להאריך את מעצרם עד תום ההליכים ואין מי שיעשה את זה, המציאות שעשרות כאלה משתחררים היא חמורה מאוד". לדבריו, מדובר בסכנה לביטחון הציבור.

נציג האוצר בדיון, אהרון עוזיאלי, סגן בכיר לממונה על השכר, אמר שהוא מקווה שתימצא הדרך הנכונה לפתור את הסכסוך. "אנחנו לא חושבים שהדברים מתנהלים נכון", אמר. לדבריו, הפרקליטים אינם העובדים היחידים שמתקיים עמם כעת מו"מ על תנאי השכר שלהם. "ניהלנו מו"מ ארוך והגענו להסדר אבל הפרקליטים לא הסכימו. מבחינתו, הפרקליטים יחזרו לאלתר לעבודה ואנחנו נשב למו"מ", הוסיף. בשלב זה קטע אותו יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ (ליכוד) ואמר כי "אתה לא יכול להתנות התניות. שר האוצר היה צריך לבוא לפה, הגיע הזמן להיות ענייניים. היית צריך לומר לי להפסיק את הדיון ברגע ששמעת שפדופילים משתחררים ולשבת עם הפרקליטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully