וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי צפת יישארו שבוע בלי מים נקיים בברזים

עידן אבני

14.12.2010 / 10:50

בתאגיד המים העירוני של צפת הכריזו כי ניקוי הצנרת מהסולר, שהוחדר לשם בטעות, ייקח כשבוע. כ-2,000 מתושבי העיר מקבלים מי שתייה ממכליות. משרד הבריאות בודק את איכות המים

אחרי שהביעו תקווה כי המים יחזרו לצפת היום בצהריים, בתאגיד המים העירוני "פלג הגליל" מעריכים היום (שלישי) כי ייקח כשבוע עד שהצנרת בעיר תנוקה משאריות הסולר. תושבי שכונת כנען, מרכז הקליטה, מתחם בית המשפט ותחנת המשטרה ממשיכים לקבל מים ממכליות אותם מפעיל התאגיד. ב"פלג הגליל" אמרו כי הם פועלים בנושא יחד עם משרד הבריאות ובודקים כל הזמן את איכות המים. כמו כן, הם הבהירו כי אף שהמים אסורים לשתייה, ניתן להדיח איתם את האסלות.

משרד הבריאות פרסם אמש אזהרה לתושבי צפת, לאחר שנודע כי מכלית סולר החדירה בטעות כמות של 2,000 ליטר סולר למערכת מי השתייה במרכז הקליטה כנען. ממשרד הבריאות נמסר כי "המים המזוהמים זרמו כנראה במעלה הצינור לכיוון תחנת המשטרה ובית המשפט ובהמשך זרמו במורד לכיוון שכונת כנען. בהתאם למידע זה משרד הבריאות מזהיר את הציבור שלא להשתמש במים לשתייה. הורינו לספק לתושבים מים חלופיים".

בית משפט השלום בצפת יושבת עד יום חמישי בשל ניתוק הזרמת המים אליו. פקיד תורן יהיה נוכח בבית המשפט במועדים אלו. הארכות מעצר יועברו לבית המשפט בנצרת וחלק מהדיונים יועברו לבית משפט השלום בקריית שמונה. מזכירות בתי המשפט תודיע על השינויים בדיונים לציבור.

בתוך כך, תאגיד המים העירוני של צפת הגיש אתמול תלונה במשטרה נגד החברה המספקת סולר לחימום הבתים בעיר, לאחר שכ-2,000 מתושבי צפת נותרו ללא אספקת מים בעקבות החדרת הסולר לצנרת בעיר. הראשונים לגלות את החדרת הסולר לצינורות המים היו שוטרי התחנה המקומית בצפת. מפקד התחנה רב פקד גדי רון סיפר לוואלה! חדשות כי "לפני הצהריים רצינו להכין קפה ופתאום יצא ריח וצבע של סולר מהברז. מיד התקשרנו לחברת המים העירונית, שהגיעה לבדוק כיצד דבר כזה קרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully