וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרבנים שחתמו על המכתב הם נאורים ויוצאי צבא"

9.12.2010 / 14:14

בכירים במשרד הדתות יוצאים אל מול הגינויים לרבנים שקראו שלא למכור דירות לנכריים. "זהו מוסר סלקטיבי". ארגון יד ושם פרסם הודעת גינוי: "פגיעה חמורה בערכי היסוד של חיינו כיהודים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: גדי וינסטוק)

מכתב הרבנים בדבר איסור מכירה והשכרת דירות לגויים ממשיך לעורר זערה ותגובות נזעמות, משני צדי המתרס. גורם בכיר במשרד לשירותי דת תקף היום (חמישי) את התקשורת ואת רבני צהר בעקבות הביקורת הקשה שמתחו על הרבנים. "עד היכן תגיע הצביעות של התקשורת וארגוני הנשים ושתיקת הכבשים של רבני צהר?", אמר הגורם, "הרוב המכריע של הרבנים החתומים במכתב הם דתיים לאומיים נאורים ויוצאי צבא, כפי שהם אוהבים וסוגדים להם. את זה הם לא מזכירים. זהו מוסר סלקטיבי".

בתגובה לדברים אלה אמר יו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו: "ארגוננו כבר הצהיר כי הוא חולק על פסק הרבנים שפורסם. הייתי מצפה מהגורם, שבוחר להישאר בעילום שם, לשאול מדוע הרבנים הראשיים בישראל שותקים כשהם המופקדים על רבני הערים".

בתוך כך, "יד ושם", רשות הזיכרון לשואה ולגבורה, הודיעה כי היא "רואה בגילוי הדעת החתום ע"י הרבנים פגיעה חמורה בערכי היסוד של חיינו כיהודים וכבני אדם במדינה דמוקרטית". בהודעת "יד ושם" נאמר כי "ניסיון העבר מלמד אותנו עד כמה חשובים ומאידך עד כמה שבירים הם הערכים הבסיסיים של קיום הדדי וכבוד לאחר. אנו יודעים שהעם היהודי, שידע סבל ורדיפות וחווה נידוי ושלילת זכויות יסוד, ביטא את עמדתו בנושאים אלו גם בקולות אחרים מאלו הנשמעים היום בגילוי הדעת".

במקביל לדברים אלו, חברי ארגון "באנו חושך לגרש" ערכו הבוקר משמרת מחאה בירושלים בה קראו לראש הממשלה בנימין נתניהו להנחות את היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין להקפיא את משכורות הרבנים ואף לפטרם לאלתר. גם ח"כ דב חנין (חד"ש) ביקר בחריפות את הימנעות היועץ המשפטי מלפעול נגד קבוצת הרבנים. במכתב דחוף ששלח ליועץ המשפטי דרש ממנו ח"כ חנין לפתוח מיד בהליכים פליליים נגד הרבנים. ח"כ חנין טען במכתבו כי גם היועץ המשפטי מחויב לפעול על פי החוק האוסר הסתה לגזענות ו"אסור לו להימנע מלהפעיל את סמכויותיו בעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully