וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים ערבים: הרבנים הם חלאות ואנטישמיים

פנחס וולף וניר יהב

8.12.2010 / 14:48

דיון סוער התקיים במליאת הכנסת בעקבות עצומת רבני הערים שקראו שלא להשכיר דירות לערבים. לא רק בקרב חברי הכנסת הערבים זעמו והשר ברוורמן קרא לפטר את הרב אליהו

עצומת רבני הערים שקראו שלא להשכיר דירות לערבים, עוררה סערה גדולה היום (רביעי) בכנסת. לאחר שראש הממשלה והנשיא גינו את הרבנים, הגיעה תורם של חברי הכנסת לשחרר את חרצובות לשונם.

ח"כ טאלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) הוצא מהמליאה לאחר שהגדיר את הרבנים שחתמו על העצומה - "חלאת המין האנושי". במסגרת שאליתא שהציג לשר הפנים אלי ישי, שאל א-סנע מדוע לא מפסיקים את תשלום שכרם של אותם רבנים. ישי השיב כי ברשות הפלסטינית מוציאים להורג אדם שמוכר דירות ליהודים. א-סנע אמר בתגובה, כי "אנו במדינת ישראל המגדירה את עצמה כמדינה דמוקרטית". בתשובה להערת יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, שתהה לגבי המואזינים המסיתים, ענה א-סנע, כי אין מואזינים שהוציאו פסקי הלכה האוסרים השכרת דירות ליהודים.

חבר הכנסת אחמד טיבי אמר בדיון כי "עצומת הרבנים היא גזענות אנטישמית. אלה הם רבנים גלוחי ראש ואנטישמיים, שלא למדו פרק בהיסטוריה ויש לפטר אותם ולהעמידם לדין".

גם השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן תקף בחריפות את עצומת הרבנים. לדבריו, "כל סירוב להשכיר ולקנות דירות על רקע לאומי הוא פסול מיסודו. אני נאבק ומקדם מדיניות של שוויון זכויות. לצערי הרב הגזענות נגד האחר מתחזקת. אמירות כמו של הרב שמואל אליהו מדרדרות את המצב ומסכנות את מצב היחסים העדין בין יהודים לערבים. הרב יצא בשלל הצהרות המסיתות לגזענות. אני בוש ונכלם. מה זה? הכסדום היינו לעמורה דמינו? הרבנים הללו מחללים את ערכי היהדות שעליהם חונכתי. ביזיון למדינת ישראל שהרב אליהו עוד מכהן בתפקידו. משפחתי הופלתה בפולין וליטא, היו צריכים להתחנן שישכירו להם דירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully