וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר לב: יוצא לחופשה, מסיר מועמדותי למפכ"ל

28.11.2010 / 12:38

כשבוע וחצי לאחר התפוצצות פרשת בר לב, הודיע הניצב החשוד בהטרדה ותקיפה מינית על הסרת מועמדותו לתפקיד המפכ"ל הבא ועל צאתו לחופשה. בעקבות כך יחודש הליך מינוי המפכ"ל

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אביב אברמוביץ')

אור ירוק למינוי מפכ"ל חדש למשטרה: היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הודיע היום (ראשון) לשר לביטחון פנים, כי אין מניעה חוקית לבחור מחליף לרב ניצב דודו כהן, וזאת לאחר שהבוקר הודיע ניצב אורי בר לב, החשוד בהטרדה ותקיפה מינית של שתי נשים ואחד המועמדים המובילים לרשת את כהן, כי החליט לצאת לחופשה ולהסיר את מועמדותו לתפקיד מפכ"ל המשטרה הבא.

במכתב ששלח עוזרו של היועמ"ש, עו"ד רז נזרי, לתנועת הפורום המשפטי למען ארץ ישראל, שדרשו להשעות את בר לב, נכתב כי "שאלת ההשעיה לא רלבנטית כעת, וזאת נוכח הודעתו הבוקר של ניצב אורי בר לב ליועץ המשפטי לממשלה באמצעות באת כוחו, כי החליט לצאת לחופשה. לפיכך, בהתאם למקובל בענייניים מעין אלה, אין צורך להידרש כעת לשאלת ההשעיה".


בנוגע לעתידו של בר לב במשטרה מסר עו"ד נזרי לפורום המשפטי למען ארץ ישראל כי "ניצב בר לב הודיע היום על הסרת מועמדותו לתפקיד מפכ"ל המשטרה הבא ובהמשך לכך הודיע היועץ המשפטי לממשלה לשר לביטחון הפנים, כי בנסיבות אלה אין מניעה בקידום הליך מינוי המפכ"ל הבא, וזאת בהתאם לשיקול דעתו של השר". היועץ הבהיר כי להודעתו של בר לב אין כל השלכה על חקירת מח"ש בעניינו, "שתימשך כסדרה, מתוך שאיפה להגיע לממצאים ולמסקנות בהקדם".

לאחר הפרסום של משרד המשפטים הודיעה עו"ד אירית באומהורן המייצגת את בר לב כי הוא "הגיע לארץ לפני כשבוע, על מנת להציג את גרסתו בנוגע לפרסומים, שהתגלגלו לכדי תלונות במח"ש, על חשדות לכאורה שהועלו נגדו מאירועים שהרחשו לפני שנים מספר. למותר לציין כי המצב הנוכחי הוא בלתי נסבל, הן לניצב בר לב והן למשפחתו, ופוגע אנושות גם בארגון היקר לו מכל - משטרת ישראל. אי לכך הודיע הבוקר ניצב אורי בר לב, כי על מנת שיוכל להתרכז במאבק שנכפה עליו וכדי להגן ולטהר את שמו הטוב, הוא החליט לצאת לחופשה".

באומהורן הוסיפה כי "עוד הודיע בר-לב כי הוא מבקש להסיר את מועמדותו לתפקיד מפכ"ל המשטרה הבא, על מנת שניתן יהיה למנות מהר ככל האפשר מפכ"ל ראוי, אשר יאחה וירפא את הקרעים שנוצרו בצמרת המשטרה בעקבות המירוץ למפכ"לות", מסרה עו"ד באומהורן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully