וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד' קוריאה: "מתקפה מתוכננת", הצפון: "הם התחילו"

בעקבות הפגזתו של אי בשליטתה הבוקר, השהתה דרום קוריאה את מגעיה עם הצפון. ארה"ב גינתה בחריפות את ההפגזה, והתייצבה לצד הדרום. גם רוסיה הבהירה: ההתקפה "בלתי קבילה"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

העימות הצבאי בין הקוריאות עובר למישור הדיפלומטי, כששתי המדינות מאשימות זו את זו באחריות לחילופי האש הבוקר (שלישי). בפועל, לפי הדיווחים עד כה, הצפון הוא שפתח באש ארטילרית על האי יאונג-פיאונג שבשליטת הדרום, ובהפגזה נהרגו שני חיילים, ונפצעו עוד 18 בני אדם. צבא הדרום השיב אש, אך בצפון טוענים כי דווקא הדרום ירה ראשון.

משרד ההגנה של דרום קוריאה האשים לפני הצהריים את צפון קוריאה ב"מתקפה מכוונת" תוך הפרה של הסכם שביתת הנשק בין המדינות. זמן קצר לאחר מכן פרסמו השלטונות בפיונגיאנג הודעת תגובה, בה טענו כי צבא הדרום הוא שפתח באש ראשון.

"למרות אזהרותינו החוזרות ונשנות, דרום קוריאה ירתה עשרות פגזים", נאמר בהודעה קצרה שפרסמה סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית בפיונגיאנג, "ובעקבות זאת הגבנו מיידית".

בתגובה הסביר צבא הדרום כי הירי המדובר היה במסגרת "תרגיל שגרתי" שנערך סמוך לאי. "ירינו למערב, לא לצפון", מסר בכיר בצבא. אולם בצפון התעקשו שהפגזים נפלו "בתוך המים הטריטוריאליים שלנו".

שר החוץ הרוסי: זו סכנה עצומה

מוקדם יותר אמר נשיא דרום קוריאה, לי מיונג-באק, כי מדינתו "תגיב בתקיפות" למתקפה, אך מנגד גם הבהיר כי יפעל למנוע את התפתחות התקרית לעימות נרחב יותר. מוקדם יותר נמסר בהודעה מטעם הממשלה, כי "נגיב בחריפות אם הפרובוקציות יימשכו".

מסיאול נמסר גם כי דרום קוריאה משהה עד להודעה חדשה את כל המגעים עם הצפון באמצעות הצלב האדום. מפגש היה אמור להתקיים ביום חמישי השבוע.

גם בעולם החלו לגנות את המתקפה. מהבית הלבן נמסר כי ארצות הברית מגנה בחריפות את ההפגזה, ודורשת מצפון קוריאה להפסיק באופן מיידי את כל פעולותיה ההתקפיות. בוושינגטון הבהירו כי ארה"ב מחוייבת להגן על דרום קוריאה.

גם ממוסקבה נמסר כי רוסיה מגנה את ההתקפה "הבלתי קבילה". במשרד החוץ הרוסי קראו לשני הצדדים לשמור על איפוק, ושר החוץ סרגיי לברוב אמר כי ההסלמה האחרונה מהווה "סכנה עצומה".

בבייג'ינג, הביעו במשרד החוץ הסיני "דאגה", והוסיפו כי "שתי המדינות יכולות לפעול יותר למען השלום באזור".

חילופי הירי הארטילריים פסקו כשעה לאחר שהחלו. צבא דרום קוריאה אישר כי השיב אש לעבר מקורות הירי. לפי הדיווחים מהדרום, לפחות 200 פגזים נפלו באי, רבים מהם בתוך בסיס צבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully