וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הפג הבינלאומי: חיסונים עולים אלפי שקלים

אריאל נוי

10.11.2010 / 8:24

לכבוד יום הפג הבינלאומי נערך בוועדת הבריאות של הכנסת דיון מיוחד. מנתונים שהוצגו בדיון עולה תמונה קשה על מצב הפגים בישראל. מחיר חיסון נגד וירוס בדרכי הנשימה: 1,000 דולר לק"ג

מדיון שנערך בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות, לרגל יום הפג הבינלאומי שחל אתמול (שלישי) עולה כי הורים המבקשים לחסן את ילדיהם נגד וירוס בדרכי הנשימה, נאלצים להיפרד מאלף דולר לכל ק"ג במשקל הילד. על פי נתוני משרד הבריאות מדי שנה נולדים בישראל 16,000 פגים. ממחקר שערך פרופ' פרנסיס מימוני, מנהל חטיבת ילדים בבית החולים שערי-צדק מראה שאחוז התמותה של הפגים בישראל במשקל 500-1000 גרם הוא בין הגבוהים בין המדינות המפותחות ועומד על 40%, זאת בהשוואה ל- 30% אחוז בארה"ב ו-20% אחוז באוסטרליה ובגרמניה.

בנוסף פרסמה עמותת לה"ב (למען הפגים בישראל) נתונים מדאיגים לגבי הפגים. על פי הנתונים רק חמישית מהפגים זכאים למימון טיפול מונע כנגד "וירוס הפגים" - המחולל העיקרי לדלקות ריאה בקרב תינוקות ופעוטות. הווירוס עלול לפגוע בכל ילד עד גיל 3, אך הפגים נמצאים בסיכון כפול לתחלואה קשה, אישפוז ממושך ואף טיפול נמרץ, משום שכושר ההתמודדות שלהם עם הוירוס חלש משמעותית.

פגים נמצאים בקבוצת סיכון גבוהה

בדיון בוועדה אישר פרופ' שאול דולברג, מנהל מחלקת יילודים ופגים במרכז הרפואי תל-אביב, את הנתונים הקשים. "אכן, פגים שנולדו עד לשבוע 35 נמצאים בקבוצת סיכון גבוהה. רוב ההורים לפגים הם במצב סוציו-אקונומי נמוך וכשאני ממליץ להם על החיסון, אותו עליהם לרכוש באופן פרטי, הם אומרים לי שייאלצו למכור את האוטו או את הבית". הטיפול המניעתי במחלה הוא באמצעות נוגדנים, הדומים לאלה שמקבל יילוד באופן טבעי מאמו. הטיפול מעניק הגנה כנגד ההידבקות בוירוס.

ממלאת מקום יו"ר הוועדה, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס אמרה בדיון: "בואו נראה כמה שווים חייו של פג בישראל, וכמה אנחנו מוכנים להשקיע כדי להפחית מחלות באוכלוסייה. הוירוס יכול להביא לאשפוזים חוזרים ואף לתמותה. מרתיח אותי שיש תג מחיר על תינוקות; מי שידו אינה משגת - ילדיו יחלו ויסבלו". ח"כ לוי-אבקסיס סיכמה את הדיון וקראה למשרד הבריאות לערוך מחקר מקיף לגבי עלויות ותועלות של הרחבת החיסון לפגים שנולדו בשבוע ה-35 להיריון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully