וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המטען מתימן נוטרל 17 דקות לפני שעמד להתפוצץ"

שר הפנים של צרפת חשף כי חבלנים הצליחו לנטרל את אחד משני מטעני החבלה שנשלחו מתימן לארצות הברית ויורטו באנגליה ובדובאי, 17 דקות לפני שהיה אמור להתפוצץ

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

אחת משתי הפצצות שנשלחו מתימן נוטרלה 17 דקות בלבד לפני שהיא היתה אמורה להתפוצץ, כך חשף היום (חמישי) שר הפנים הצרפתי בראיון לתחנת טלוויזיה בצרפת. עם זאת, ברייס הורטפו סירב לפרט באיזו פצצה מדובר – זאת שנתפסה במטוס חברת UPS באנגליה או המטען שהתגלה בדובאי.

הפצצות, שהורכבו מחומר קשה לזיהוי באמצעי סריקה רגילים בשם PETN, התגלו בטונרים של מדפסות שמוענו לארצות הברית. קודם לעלייתם על מטוסי מטען, אחת מהן הובלה בשני מטוסי נוסעים מתימן. הם נמצאו לאחר שרשויות ערב הסעודית קיבלו מידע מודיעיני.

החקירה הבינלאומית מתמקדת בזרוע של ארגון אל-קאעדה בחצי-האי ערב, והרשויות בתימן עורכות מצוד אחר אזרח סעודי בשם איברהים אל-עסירי, החשוד בהכנת הפצצות.

מוקדם יותר היום אמרה שרת הפנים הבריטית תרזה מיי כי הארגון שעומד מאחורי האירוע פועל בבריטניה ומתכנן פיגועים נוספים. היא אף הזהירה על איום חדש מדינה מצד צעירים בריטי שעברו תהליך רדיקליזציה ואימונים בסומליה על מנת לבצע פיגועים עם חזרתם למדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully