וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנות הראשית: ועדה תבדוק את הגיורים בצה"ל

מוטי לוי

21.10.2010 / 15:13

בעקבות הטענות שהועלו נגד הגיורים בצה"ל החליטה מועצת הרבנות הראשית להקים ועדה שתבדוק את נושא הגיורים בארץ. הוועדה תגיש את המלצותיה בתוך ארבעה חודשים לרב הראשי שלמה עמאר ולרב הצבאי הראשי רפי פרץ

מועצת הרבנות הראשית החליטה בצהרים (חמישי) להקים ועדה שתבדוק את הגיורים בצה"ל. בוועדה יהיו חברים רב העיר באר שבע, הרב יהודה דרעי, רבה של קריית אונו, הרב רצון הרוסי, נציג הרבנות הראשית במכון לרפואה משפטית הרב יעקב רוז'ה, הרב יצחק רלב"ג, ורב העיר רעננה, הרב יצחק פרץ. הוועדה תפעל לבדיקת הליך ההכשרה והגיור הממלכתי, האזרחי והצה"לי ותגיש את מסקנותיה בתוך ארבעה חודשים לרב הראשי שלמה עמר והרבצ"ר רפי פרץ.

מועצת הרבנות הראשית התכנסה בראשות הרב הראשי יונה מצגר לדון בנושא הגיורים בצה"ל, על רקע טענות שונות שהועלו בדבר כשרות הגיורים. לפני הכינוס, מפלגת "ישראל ביתנו" פרסמה הודעה, לפיה אם המועצה לא תחליט לאשר את הגיורים הצבאיים לאלתר, "יהיה מקום לשקול לבטל את סמכויותיה לנושאים אלה ולפזר את המועצה על חבריה". המועצה, התכנסה על פי בקשתו של הרב הראשי שלמה עמאר. הרב הצבאי הראשי רפי פרץ, ונציג הפרקליטות נועם סגל משתתפים בדיון.

בישראל ביתנו אומרים שעצם כינוס המועצה הוא בגדר "שערורייה ובושה לרבנות הראשית בישראל, למערך הגיור הצבאי ולמדינת ישראל". בהודעת המפלגה נאמר, כי במשך שנים פועל בצה"ל מערך גיור שהוקם עוד בזמנו של הרב גורן, ומאז ומעולם הוכרו הגיורים באופן מלא, שכן הם נעשו על פי כל כללי ההלכה.

"לצערנו הרב", נכתב בהודעה, "בשל סרבנות בלתי מובנת של מספר רושמי נישואין לרשום גרים באופן כללי לנישואין, הוטלה הפרשה בחוסר אחריות לפתחו של בג"ץ, דבר שגרם לכך שהיה מי ששם סימני שאלה על הגיור הצבאי". הם מוסיפים כי "במקום לפתור את הבעיה כפי שנעשה במשך שנים, החליטה הרבנות הראשית לעסוק בסוגייה על אף שאין סוגייה ואין בעיה לעסוק בה".

הגיור זקוק לאישור הרבנות

הפרשה "התפוצצה" בחודש שעבר בעת דיון בבג"ץ, כאשר נציגת פרקליטות המדינה טענה בדיון מי שהתגייר במסגרת צה"ל זקוק גם לאישור נוסף של הרבנות. השופטים דנו בעתירה נגד הרבנות הראשית, בדרישה לאפשר לגרים שעברו תהליך גיור בישראל, והם בעלי תעודת המרה להתחתן כיהודים.

במהלך הדיון הפתיעה נציגת הפרקליטות, עו"ד יוכי גינסין, כאשר אמרה כי במערך הגיור של צה"ל לא מכהנים דיינים של גיור, ולמעשה כל מי שהתגייר בצה"ל צריך לקבל אישור של הרבנות אף על פי שההליך הזה לא התקיים.

על כך השיבה נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, כי "מה שגברתי אומרת זה שכל גיורי צה"ל לא כשרים". עו"ד גינסין הסבירה שהגיורים בצה"ל מאפשרים את תחילת הליך הגיור, אולם למעשה לא ניתן לרשום לנישואין את הגרים הללו.

הרבצ"ר לשעבר הרב אביחי רונצקי אמר בתגובה להחלטה להקים ועדת בדיקה כי "אם הם רוצים לבדוק שיבדקו. לדעתי לא ימצאו שום פגם במה שנעשה".

עדכון ראשון: 13:35

לפניות למוטי לוי: Moti.Levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully